امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

رشد ۲۱٫۸ درصدی تسهیلات پرداختی بانک‌های خصوصی

تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲,۴۳۶ همت بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن که مبلغ ۲,۰۱۰ همت پرداخت شده بود، معادل ۲۱.۱ درصد افزایش داشته است.
به‌گزارش فراسو به نقل از کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، از کل تسهیلات پرداختی، مبلغ ۲,۰۳۹ همت معادل ۸۳.۷ درصد به صاحبان کسب‌وکار (حقوقی و غیرحقوقی) و ۳۹۶ همت معادل ۱۶.۲ درصد به مصرف‌کنندگان نهایی (خانوار) تعلق گرفته است.
این گزارش عنوان می‌کند، در ۶ ماه اول ۱۴۰۲، تسهیلات بخش خدمات ۸۷۳ همت (۴۲.۸ درصد تسهیلات حوزه کسب‌وکار)، تسهیلات بخش صنعت و معدن ۷۲۸ همت  (۳۵.۷ درصد تسهیلات حوزه کسب‌وکار)، به بخش بازرگانی ۲۰۱ همت (۹.۸ درصد تسهیلات حوزه کسب‌وکار)، به بخش کشاورزی ۱۲۳ همت (۶.۰ درصد تسهیلات حوزه کسب‌وکار)، به بخش مسکن و ساختمان ۱۱۲ همت (۵.۵ درصد تسهیلات حوزه کسب‌وکار) و به کسب‌وکارهای متفرقه ۳۴۶ میلیارد تومان (کمتر از یک درصد) تسهیلات پرداخت شده است.
سهم بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از کل تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی کشور مجموعا ۹۶۲ همت است، که این رقم معادل ۳۹.۵ درصد کل تسهیلات پرداخت‌شده در این دوره است؛ همچنین سهم بانک‌های دولتی به‌میزان ۲۲.۸ درصد و بانک‌های خصوصی‌شده برابر ۳۷.۷ درصد است. مقایسه عملکردی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در مقایسه با عملکرد مشابه ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۲۱.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد که این میزان با توجه به منع افزایش دارایی‌ها به‌میزان ۲ درصد در هر سال، قابل‌توجه است.
کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/047JQ6