امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر صمت: حمایت از تولید صادرات محور، اولویت اول وزارت صمت است

وزیر صمت با ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: قطعا از تولید صادرات محور در کشور حمایت می‌کنیم زیرا صنعتی مورد قبول است که تجارت محور باشد.

به گزارش فراسو به نقل از شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که در قالب سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه در آئین تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه استانی که دارای نیروهای بافرهنگ، با اصالت، نخبه، پرافتخار و غیور است را نمی‌توان محروم نامید، اظهار کرد: آماده‌ایم تا صدای صنعتگران، معدنکاران صادرکنندگان و فعالان اقتصادی را بشنویم.

وی با ابراز خشنودی بسیار از حضور در جمع مردم و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری افزود: قطعا از تولیدات صادرات محور در کشور حمایت می‌کنیم، چرا که به واسطه عرضه ی محصولات تولیدی در بازارهای جهانی است که راه موفقیت واقعی طی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ارز باید به کسانی اختصاص پیدا کند که ارز را به کشور برگردانند، عنوان کرد: باید به دنبال بازارهایی در دنیا باشیم که به کالای تولیدی ما نیاز دارند و اتاق‌های بازرگانی باید به دنبال بازارهای صادراتی جدید باشند.

وی با تاکید بر اینکه مزیت مهم چهارمحال و بختیاری حوزه گردشگری است، گفت: این حوزه بسیار وسیع است، باید به صنایع وابسته در این حوزه توجه ویژه صورت بگیرد تا شاهد جذب گردشگر در این استان باشیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت‌نامه امضا کردیم تا ۵ برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با تمام قوا از صنایعی که در زنجیره ارزش قرار داشته باشند، حمایت می‌کنیم.

وزیر صمت با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، گفت: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمد، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل مرتفع شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند، و خوشبختانه کمبود لاستیک تا حدود زیادی مرتفع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/uFMEAD