امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده ولی‌فقیه در استان قم: دولت سیزدهم، خط‌شکن، جهادی، باجرأت و اهل تدبیر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: دولت سیزدهم خط‌شکن، جهادی، باجرأت و با تدبیر فعالیت می‌کند. این دولت فرصت خوبی برای مدیران در حوزه‌های اجرایی فراهم کرده تا در مسیر صحیح و با استحکام برای خدمت به مردم فعالیت کنند و این فرصت را باید مغتنم دانست.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه ‌(س) و امام جمعه قم در دیدار با میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در نظام اسلامی باید تا پای جان و با همه وجود برای تحقق اهداف نظام در زمینه عدالت اجتماعی تلاش کنیم و این سیره اهل بیت (ع) است که برای تحقق اهداف خود و عمل به تکالیف این‌گونه عمل کردند. حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز که ایام وفات ایشان را در پیش داریم تا پای جان برای ترویج و احیای سیره پدر و برادر بزگوارشان تلاش کردند.

وی افزود: شما مدیران نظام اسلامی نیز باید همین طور باشید و با همه وجود برای تحقق اهداف نظام به‌ویژه در زمینه عدالت اجتماعی تلاش کنید و برای تحقق عدالت اجتماعی باید از افراد متعهد و متخصص استفاده کنید.
در این دیدار، میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز گفت: تأمین‌اجتماعی در جهت تحقق عدالت اجتماعی در جوامع فعالیت می‌کند و عدالت اجتماعی از مهمترین اولویت‌های نظام اسلامی است. پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بالغ بر ۷۳ درصد از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که دستاورد بسیار ارزشمندی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود و گستردگی و فراگیری پوشش بیمه در کشور ما در نوع خود کم‌نظیر است. در حوزه بیمه‌های درمانی نیز با تدبیر دولت مردمی سیزدهم به پوشش کامل جمعیت رسیده‌ایم که در منطقه بی‌نظیر و در دنیا کم‌نظیر است.
موسوی افزود: ویژگی مهم و برجسته درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، رایگان بودن خدمات برای بیمه‌شدگان است و درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی در دوران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت قابل توجهی داشته است. پیش از انقلاب، تأمین‌اجتماعی تنها دارای ۲۰ مرکز درمانی بوده است اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بالغ بر ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در حال خدمت به مردم هستند. با وجود تلاش فراوان انجام شده، برای توسعه خدمات، هنوز تا رسیدن به آرمان مطلوب فاصله داریم که باید در این حوزه تلاش بیشتری صورت گیرد. درحال حاضر روزانه به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات درمانی سرپایی و ۱۳ هزار خدمت درمانی بستری در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود و ۵۳ درصد از جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های صندوق‌های بیمه‌ای ناپایداری منابع است، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با این چالش مواجه است. از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۰ برای ایفای تعهدات در سازمان تأمین‌اجتماعی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی انجام شده است. در ابتدای فعالیت دولت مردمی سیزدهم حقوق بازنشستگان ماهیانه ۲۷ هزار میلیارد تومان بود و هر ماه ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی داشتیم اما امروز به لطف خدا و حمایت ریاست محترم جمهوری ماهیانه ۴۲ هزار میلیارد تومان تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی بدون استقراض انجام می‌شود و تعادل بین منابع و مصارف سازمان برقرار شده است. امیدواریم با تداوم روند فعلی بتوانیم در سال آینده اقدامات تحولی را در شستا انجام دهیم و سهم شستا از تعهدات سازمان را به سه برابر میزان فعلی برسانیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال‌های اخیر توسعه پوشش بیمه‌ای براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و هوشمندسازی تأمین‌اجتماعی را در اولویت قرار دادیم. به لطف خدا بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تادیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی انجام شد و ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تأمین‌اجتماعی تسویه شده است و با جلوگیری از پرداخت سالانه ۲۵ هزارمیلیارد تومان سود بانکی، آینده‌سازی را جایگزین آینده‌سوزی کردیم.
موسوی اظهار داشت: در دو سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته‌اند که با توسعه پوشش و حفظ ضریب پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی بالغ بر ۴۹ هزار میلیارد تومان منابع پایدار برای سازمان ایجاد شده است.
وی توسعه حوزه درمان مستقیم و رایگان سازمان تأمین‌اجتماعی را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: در مناطق محروم کشور مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با امکانات و تجهیزات پیشرفته همچون مراکز استانها در حال احداث و توسعه هستند و امسال بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه مراکز درمانی اختصاص یافته است.
وی در پایان گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده در سازمان تأمین‌اجتماعی با هدایت و راهنمایی بزرگان منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود و بتوانیم به نحو احسن به تکالیف خود در حوزه تأمین‌اجتماعی عمل کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wsaCIB