امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

نخستین پتروشیمیِ هرمزگان به پیشرفت ۲۰ درصدی رسید

استاندار هرمزگان گفت: نخستین شرکت پتروشیمی هرمزگان در پارسیان به پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی رسیده است که با بهره‌برداری کامل آن برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد به نقل از خبرگزاری ایرنا، اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان اعلام کرد که مهدی دوستی روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم پیگیری کردیم اخذ مجوز احداث پتروشیمی در استان هرمزگان بود و بر همین اساس سال ۱۴۰۱ کلنگ نخستین پتروشیمی هرمزگان بر زمین زده شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۱.۶ تا ۱.۷ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری انجام شده است، اظهار کرد: مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در دست احداث است و طبق آخرین ارزیابی‌ها پیشرفتی ۲۰ درصدی دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: نخستین مجموعه پتروشیمیِ هرمزگان، شامل یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی است و در دل آن واحدهای تبدیل متانول به الفین و الفین به پلی‌الفین احداث خواهد شد.

دوستی، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپلین را به عنوان فرآورده‌های نهاییِ مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد معرفی کرد و گفت: این محصولات پلمیری در صنایع مختلفی کاربرد دارند و با بهره‌برداری از این مجتمع برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری از مجتمع یادشده، سالانه ۱.۶ میلیون تن متانول تولید خواهد شد.

شایان ذکر است شرکت سروش انرژی پایدار از شرکت‌های زیرمجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مجری طرح مجتمع پلی‌الفین پاسارگاد پارسیان، مشتمل بر یک واحد تولید متانول از گاز طبیعی، واحد تبدیل متانول به الفین و واحدهای تبدیل الفین به پلی‌الفین‌ها است. پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن محصولات عمده نهایی این مجتمع هستند که در گریدهای مختلف با استفاده از خوراک اتیلن و پروپیلن تولید می‌شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NuLvUF