امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

سامانه پیش‌نویس مقررات؛ راهکار تعامل مؤثر سازمان امور مالیاتی و فعالان اقتصادی

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، سامانه پیش‌نویس مقررات سازمان امور مالیاتی کشور را راهکار تعامل و مشارکت مؤثر فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران با سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، داود خدابنده، مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیش‌نویس مقررات این سازمان قبل از صدور به منظور اطلاع‌رسانی و دریافت اظهارنظر عموم مردم و فعالان اقتصادی به مدت یک هفته در سامانه پیش‌نویس مقررات پورتال سازمان امور مالیاتی کشور بارگذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار گفت: بسیاری از معضلات کسب‌وکارها، به حجم عظیم مقررات که به طور مکرر و زودهنگام اصلاح می‌شوند بازمی‌گردد و دسترسی به آخرین اصلاحیه و نسخه معتبر مقررات برای افرادی که به طور روزمره با آن سروکار دارند چالش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد عدم امکان دسترسی یکســان و بدون تبعیض به مقررات موجب بروز انواع نابرابری‌ها ازجمله نابرابری در دستیابی به فرصت‌های اشتغال و آموزش می‌شود، افزود: به همین جهت ایجاد پایگاهی حاوی اطلاعات مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار به عنوان اولین محور مورد توجه قرار گرفته تا به این ترتیب دسترسی به مقررات به صورت یکسان و بدون تبعیض برای همگان ایجاد شود.

خدابنده با اشاره به اقدامات سازمان امور مالیاتی در اجرای آیین‌نامه لزوم ثبت و اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی نیز همچون سایر دستگاه‌های اجرایی پیش‌نویس مقررات خود را یک هفته قبل از صدور، در پورتال رسمی خود به اطلاع عموم و فعالان اقتصادی می رساند تا فرصت لازم برای اعلام نظرات عموم یا فعالان اقتصادی و تشکل‌ها وجود داشته باشد و پس از صدور هر مقرره آن را در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار برای انتشار ثبت می نماید.

گفتنی است «سامانه پیش نویس مقررات» به آدرس https://www.intamedia.ir/draft-regulations جهت بهره مندی از نظرات و دیدگاه‏های صاحبنظران، فعالان اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی و بطور کلی عموم مردم فراهم گردیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/2bwC6y