امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

درخشش بانک ایران زمین در توسعه بانکداری الکترونیک

بانک ایران زمین یکی از بانک های سرآمد کشور در اجرای بانکداری الکترونیک بوده است.

به گزارش فراسو؛ افزایش سرعت و کارایی آن‌ها در ارائه خدمات بانکی را شاید بتوان یکی از مهم ترین مزایای بانکداری الکترونیک برشمرد؛ شیوه ای که چند سالیست توسط بانک های کشور به کار گرفته می شود اما در این میان نام برخی بانک ها در استفاده از این شیوه بیشتر به چشم می خورد، بانک هایی مانند بانک ایران زمین.

بانک ایران زمین با هدف حمایت از استارت آپ ها و اجرایی شدن ایده های جدید کارآفرینان در گام نخست اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری کرد. در گام بعدی میزان تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را به ۳۲ درصد افزایش داد وم به رقم ۳۵۳ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رساند. اهمیت روزافزون این بانک سبب شد تا با جذب مشتریان جدید، میزان سپرده بانک ایران زمین به ۷۴۱ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال برسد و از سویی دیگر، مجموع درآمدهای عملیاتی آن نیز به ۳۹ درصد افزایش یابد.

 

ارائه سرویس های خاص به مشتریان و ایجاد یک اکوسیستم امن از جمله عوامل اصلی توسعه بانکداری الکترونیک دربانک ایران زمین بوده است. موضوعی که باعث افزایش ۳۶ درصدی کاربران و به تبع افزایش میزان درآمد این بانک شده است.

اما درآمدهای این بانک تنها به این بخش ختم نمی شود. یکی از منابع اصلی درآمد بانک ها، درآمد حاصل از کارمزد است که میزان آن در بانک ایران زمین در ۳ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، رشد حدود ۱۵ درصدی داشته است.

چندی پیش نیز عبدالمجید پورسعید دلیل پیشرفت بانک ایران زمین، استفاده از بانکداری الکترونیک را عامل اصلی توسعه صنعت بانکی برشمرد و گفت: بانک ایران زمین توانست در سال ۱۴۰۱ با رشد ۶۸ درصدی تراکنش های بانکداری دیجیتال خود، رکوردی بی سابقه در این حوزه به ثبت برساند و ما با ایجاد اکوسیستم متفاوت برای هر مشتری، محیط و فضایی امن همچون یک خانه با تمام لوازم برای یک زندگی مرفه را در اختیار کاربر قرار داده ایم تا بتواند هر سرویسی که نیاز دارد را دریافت نماید.

یکی دیگر از اقدامات مثبت بانک ایران زمین، راه اندازی سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بوده است. سامانه ای که با ایجاد تعامل و ارتباط بین واحدهای مختلف این بانک، امکان سنجش ریسک عملیاتی مترتب بر تمام فعالیت‌های عملیاتی بانک را فراهم کرده و با جمع آوری اطلاعات مرتبط با زیان درهرشعبه، امکان ثبت رویدادهای زیان را برای کاربران، ایجاد کرده است.

سرمایه گذاری بانک ایران زمین در سال گذشته، ۲۶ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال بوده که سود خالص آن، ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است؛ همچنین، برای نخستین بار سود غیرعملیاتی این بانک مثبت شده و از زیان ۷۱۷ ریال در سال ۱۴۰۱ به سود ۷۳۰ ریالی رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Mql44s