امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

توسط وزیر صمت؛ خط تولید نورد سرد فولادزرین شهرکرد افتتاح شد

در ادامه برنامه‌های یازدهمین سفر استانی وزیر صمت و دومین سفر استانی هیات دولت به چهارمحال و بختیاری خط تولید نورد سرد واحد فولادزرین شهرکرد افتتاح شد.

به گزارش فراسو به نقل از شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان چهار محال و بختیاری، روز پنجشنبه خط نورد سرد واحد فولادزرین شهرکرد را افتتاح کرد.

علی‌آبادی در حاشیه این برنامه و در جمع خبرنگاران گفت: فولاد یکی از اساسی‌ترین کالاهای توسعه صنعتی در کشور است که بایستی در پایین دست و استان‌های دارای پتانسیل انسانی و بدون محدودیت‌های زیست محیطی اجرایی شود زیرا باعث بالا رفتن ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بالادست بوده است، ادامه داد: در کشورما‌ن سرمایه‌گذاری خوبی روی صنعت فولادانجام شده است.

وزیر صمت افزود: با توجه به گامی که امروز در صنعت فولاد در استان چهارمحال و بختیاری برداشته شد امیدواریم بتوانیم در این استان زنجیره تولید صنایع پیشرفته و نوین مخصوصا در حوزه فولاد را اجرایی کنیم.

افزود: خط نورد سرد شرکت نورد فولاد زرین شهرکرد یک سرمایه‌گذاری پایین دستی است که ارزش افزوده در صنعت فولاد را بیشتر کرده، ما را از خام‌فروشی دور می‌کند و امیدواریم این زنجیره تداوم داشته باشد.

گفتنی است، نورد سرد واحد فولادزرین شهرکرد دارای دو خط ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰ است که در مجموع ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن کلاف نورد سرد را دارد، امروز خط ۱۲۵۰ این پروژه تا ظرفیت ۲۵۰ هزار تن بهره‌برداری و خط ۱۴۵۰ نیز با پیشرفت ۶۵ درصدی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا سه ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد.

میزان اشتغال‌زایی مستقیم این پروژه ۱۵۰ نفر است که تاکنون ۵۰ نفر شاغل شده و ۱۰۰ نفر مراحل استخدام را طی می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/H3qZkb