امروز جمعه، ۲ آذر ۱۴۰۳

تفاهم با ۱۳ تولیدکننده برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از انعقاد تفاهم‌نامه با ۱۳ مجموعه تولیدی برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضاشهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و دومین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل مسافر که در استان اصفهان برگزار شد، گفت: در ایام اربعین بیش از ۲ میلیون نفر جابجایی زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای توسط مجموعه حمل‌ونقل مسافر کشور انجام شد که کار بزرگی بود و پیگیر ثبت ملی آن هستیم.

وی توضیح داد: صنعت حمل و نقل کشور در جابجایی های بزرگ کشور کارنامه موفقی داشته است و حمل و نقل مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و اردوهای راهیان نور نمونه‌هایی است که صنعت حمل و نقل در آن ارائه خدمت کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری گفت: تمهیدات لازم برای این موضوع در دولت سیزدهم فراهم شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره برای خرید اتوبوس، مینی بوس،میدل باس و وَن برخوردار شوند.

وی افزود: جهت توسعه و نوسازی ناوگان با ۱۳ مجموعه تولیدی تفاهم نامه منعقد شده است، البته تامین ناوگان از طریق واردات بر اساس ظرفیت‌های قانون بودجه سال جاری، مصوبه هیات دولت و قانون ساماندهی صنعت خودرو نیز در دست اقدام است.

وی بر اهمیت حل مشکلات صنعت حمل و نقل جاده ای به عنوان یک صنعت استراتژیک که نقش موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشورها و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است، تأکید کرد.

شهرکی ادامه داد: برای حل مشکلات حمل و نقل جاده ای به عنوان یک صنعت استراتژیک که نقش موثری در توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشته و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه‌ها از جمله گردشگری و تجارت خارجی دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است، باید با یک برنامه‌ریزی و نگاه به تمام مولفه‌های موثر بر آن، تمامی نهادهای مسئول و ذیربط تلاش کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: توجه به قیمت تمام شده، زمان‌بندی ارایه خدمت،دسترس پذیری و عادلانه بودن و نیز هزینه‌های مرتبط به تولید خدمت در صنعت حمل و نقل جاده‌ای و….. مولفه هایی است که باید به آنها توجه کرد.

وی یادآور شد:مدیریت حمل و نقل جاده ای باید مبتنی بر برنامه‌ریزی کلی حمل و نقل کشور باشد و تخصیص صحیح منابع، بهینه‌سازی‌ها، ارتقای وضعیت کمی و کیفی ناوگان، کم کردن هزینه‌ها، استفاده مناسب از ابزار فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های حمل و نقل باید مورد توجه مسئولان و متولیان این صنعت قرار بگیرد.

شهرکی گفت: با شفاف سازی هزینه ها و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه می‌توان کیفیت ارایه خدمات به مشتریان را ارتقا داد و موجب جلب تقاضا با پایبندی به مشتری‌مداری و رضایت مشتری شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل مسافر و تولید و عرضه این خدمت با طیف وسیعی از سلایق و نظام ارزش و مطلوبیتها از طرف مردم به عنوان مسافر مواجه هستیم که می توان آن را مزیتی برای رقابت پذیری صنعت حمل و نقل برشمرد که باید از آن استفاده شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/oIIxBJ