به دعوت محمد رضاکشاورز ، روز سه شنبه دوم مهر ۱۴۰۲جلسۀ هم اندیشی مدیران اتکایی با حضور مجید تقی لو معاونت اتکایی بیمه مرکزی و مدیران اتکایی صنعت بیمه در محل دفتر مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان برگزار شد.
به گزارش فراسو، در ابتدای این نشست محمدرضا کشاورز مدیرعامل اتکایی ایرانیان ضمن خیرمقدم به مدیران گفت: هدف ما از این گردهمایی در درجه اول اصلاح خودمان است و من از مدیران محترم اتکایی درخواست می کنم با نقدخود به اصلاح شدن ما کمک کنند.
وی سپس افزود : می خواهیم با هم فکری یکدیگر حوزه اتکایی کشور را بررسی کرده تا خلاء های موجود از جمله عدم انتقال تکنولوژی به کشور(به مفهوم روش و متُد) را با کمک مدیران اتکایی برطرف کنیم. ما باید همدیگر را راهنمایی کنیم. شما به ما بگوئیدچکار کنیم ؟ ما در اندیشۀ آن هستیم که دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای انجام دهیم. ضمناً بنا داریم بزودی جلسه ای را در کیش برگزار کنیم. شما پیشنهاد بدهید که این دوره ها را چگونه برگزار کنیم.
محمد رضا کشاورز در جلسه هم اندیشی مدیران اتکایی :
ما رقیب شما نیستیم، ما شرکای استراتژیک شما هستیم. باید همدیگر را راهنمایی کنیم.
مدیرعامل بیمه اتکایی ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود :از سال ۹۰ تا کنون کار مهمی انجام نداده ایم. ما در کشورمان با اسکیل های بزرگ کار نمی کنیم. باید کاری کنیم که در صنعت بیمه مؤثر باشیم. اما چگونه ؟
√ باید به طور عملی تر به سراغ صنایع برویم.
√ پیشنهاد می کنم از بخشهای اتکایی برای آموزش به خارج از کشور اعزام شوند.
√ باید تکنولوژی متفاوت را از دیگران یاد بگیریم. . . .
محمد رضا کشاورز در پایان سخنان خود مجدداً یاد آور شد:
انتظارتان از بیمه اتکایی ایرانیان چیست ؟
و نحوۀ برگزاری دوره چگونه باشد ؟ . . .
مجید تقی لو معاون اتکایی بیمه مرکزی که به عنوان میهمان ویژه در این جلسه حضور یافته بود ضمن تشکر از برگزاری این جلسه در بیان تجربیات خود خاطر نشان کرد : تجربه من در خارج از کشور Networking و Marketing است.
عضو هیأت عامل بیمه مرکزی افزود : یکی از کارکرد های بیمه اتکایی تلاش در راستای ارتقای دانش است. همایشها محیطی است که بیمه گران با یکدیگر مذاکره می کنند و به تبادل دانش می پردازند.
تازمانی که به داشته هایمان اشراف نداشته باشیم نمی توانیم رشد کنیم.
وی در زمینۀ برنامه های آتی گفت : درنظر داریم یک تحلیل در حوزۀ بازار اتکایی انجام دهیم و یک برنامۀ دیگرمان شفاف کردن ساختار قیمت گذاری است تا نرخ بازار بصورت منصفانه تعیین شود.
باید در زمینه های به اشتراک گذاری تجربیات و بهره گیری از روشها و قیمت گذاری و انتقال و اشتراک دانش هم افزایی داشته باشیم.
تقی لو در ادامه یاد آور شد : یکی از بحث هایی که مغفول مانده مدل سازی بلایای طبیعی است. دراین زمینه سمینارهای زیادی برگزار شده اما برروی کارکردها کار نکرده ایم. آیا اشراف داریم که ریسکها در کدام منطقۀ جغرافیایی هست؟ آیا گسل ها وریسک هاراشناسائی می کنیم؟ نرخ ریسک یکسان است اما درجه ریسک ها متفاوت است که باید بررسی شود. در فیلیپین سیر مسیر سیل را از نظر ریسک در نقشه ثبت می کردند ما باید ریسک ها را مدل سازی کنیم و در تعیین نرخ سرمایه گذاری کنیم .
در صنعت بیمه از بُعد بلوغ در بیمه اتکایی افراد با تجربه ای بوده اند من امید وارم با تجربه و تکنولوزی بتوانیم تأثیر مثبتی روی اتکایی بگذاریم. مابیش ۲۰ الی ۳۰نفر در اتکایی داریم که هرکدام نوآوری و تجربه ای دارند. جمع اینها می تواند در دانش اتکایی تأثیر گذار باشد.
وی در پایان اظهارات خود افزود :ما اگر در انتقال تجربه متحد باشیم ، تشکل اتکایی می تواند اطلاعات را در همایش های بین المللی به اشتراک بگذاریم.
پس از تأکید بر اقدام روی مطالبات و جنبه های نظارتی اتکایی هریک از مدیران اتکایی شرکتهای بیمه مطالبی در بارۀ مشکلات و دغدغه های اتکایی مطرح نمودند و تجربیات فنی خود را به اشتراک گذاشتند.