امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه پایدارسازی در حدود ۱۵ منطقه هدف بنیاد علوی اجرا می‌شود

مدیرعامل بنیاد علوی از اجرای برنامه پایدارسازی ۱۰ تا ۱۵ منطقه هدف تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با ارائه برنامه مدون و شاخص‌ها همراه خواهد بود.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ وحید خاوه‌ای در نشست سراسری اعضای شبکه پیشرفت و آبادانی مناطق هدف بنیاد علوی گفت: باید همزمان با اجرای پروژه‌ها، شاخص محوری را در هر منطقه و بسته به نیاز آن مشخص کنیم.

معاون بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا بحال نظام نظارتی بنیاد بر مبنای پروژه ها و درصد پیشرفت آن‌ها بوده است اما از این پس، تمرکز پروژه‌های بنیاد بیشتر بر روی شاخص ها خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه شرط موفقیت در مناطق هدف، سپردن همه کارها به گروه‌های مردمی در منطقه است گفت: انتظار ما این است که سپردن فعالیت‌ها محدود به گروه‌های منحصر به فرد نباشد، همه اعضای منطقه را وارد چرخه کرده و از استعدادهای انسانی در مناطق استفاده شود.

وی با بیان این جمله که اگر قرار است در برنامه ها تحولاتی رخ دهد و نظام برنامه از پایین به بالا باشد، باید گروه های تخصصی به کمک ما بیایند، افزود: در این صورت است که همانطور که ابتکار عمل در دست مناطق است، کارها به درستی پیش رفته و راحت تر می توان به برنامه ها اعتماد کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی با تاکید براینکه پاسداری از شبکه های پیشرفت برای ما مهم است و باید بر روی آن تمرکز داشته باشیم، افزود: این مهمترین ثروتی است که ما در اختیار داریم و باید ضمن اجازه دادن به رشد استعدادها در این مجموعه مانع از بروز هر گونه آفتی در آن بشویم .

معاون بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود به چالش ها و مشکلات در همکاری با برخی مجموعه های دولتی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در مواردی دستگاه ذیربط از اجرای وظایف و تکالیف قانونی خود سرباز می زنند، باید موانع محرومیت زدایی در سطح کلان کشور را با دولت حل کنیم.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده، گفت: باید مناطق مختلف از ظرفیت های خود برای اطلاع رسانی خدمات پر حجم‌ و گسترده انجام شده بنیاد استفاده کنند.

پیش از سخنان مدیرعامل بنیاد علوی، معاون آبادانی و پیشرفت و مدیرعامل شرکت اسکان ایران و چند تن از دبیران نهادها به ارائه گزارش پرداختند.

نشست دو روزه سراسری اعضای شبکه پیشرفت و آبادانی مناطق هدف بنیاد علوی با حضور راهبران و دبیران نهادها ، به مدت دو روز در تهران برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VkCSUH