امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

افتتاح پست ۶۳ کیلوولت شهدای نمکی سنندج در سفر رئیس جمهور به کردستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان؛ پست ۶۳/۲۰ کیلوولت GIS شهدای نمکی سنندج و خطوط ۶۳ کیلوولت مربوطه با اعتباری بیش از هفت هزار ۴۸۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

به گزارش فراسو، «علی اسدی» در گفت و گویی افزود: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت GIS شهدای نمکی سنندج، اولین پروژه مبتکرانه در صنعت برق کشور است که از طریق طرح تامین مالی توسط فروشنده یا seller financing و با تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت برق منطقه‌ای غرب و شرکت مهام شرق به‌عنوان پیمانکار و شرکت مهندسین مشاور موننکو پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از نوع G.I.S با سیستم اتوماسیون و کنترل بومی‌سازی شده توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است، گفت: این پست دارای ۲ فیدر خط ۶۳ کیلوولت با قابلیت افزایش تا چهار فیدر، دو فیدر ترانس ۶۳ کیلوولت، ۱۲ فیدر خط خروجی ۲۰ کیلوولت با قابلیت افزایش تا ۱۸ فیدر، ۲ دستگاه ترانسفورماتور قدرت به ظرفیت هر کدام ۴۰ مگاولت‌آمپر و در مجموع به ظرفیت ۸۰ مگاولت‌آمپر و دو مجموعه بانک خازنی با ظرفیت هر کدام ۲.۷ مگاوار مجموعاً به ظرفیت ۵.۴ مگاوار است.

اسدی در ادامه به تشریح مشخصات خطوط ۶۳ کیلوولت مربوطه پرداخت و خاطرنشان ساخت: این پروژه دارای سه کیلومتر خط دومداره کابلی با سطح مقطع ۵۰۰ میلی‌متر مربع و سه کیلومتر خط ۶۳ کیلوولت دومداره هوایی ترکیبی با برج‌های تلسکوپی و مشبک چهارمداره و دومداره است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب اضافه کرد: این پروژه‌ دانش بنیان با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع شهرستان سنندج، ایجاد زیرساخت تأمین بار مشترکین جدید مانند مسکن ملی و سیتی سنتر، جلوگیری از اضافه بار پست‌های موجود و کاهش تلفات شبکه و کاهش تلفات و بهبود ولتاژ شبکه توزیع احداث شده است.

رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان، ۱۶ طرح در بخش‌های مختلف با بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه، به بهره‌برداری می رسد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/G5a0bM