امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کریدور شمال – جنوب و آبرسانی به بیجار۱۹۰ هزار میلیارد ریال است

معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کریدور شمال – جنوب و پروژه آبرسانی از سد سیازاخ به شهر بیجار مورد نیاز است.

به گزارش فراسو، سید مهدی نیازی شامگاه پنجشنبه در نخستین روز از سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان کردستان از طرح های در دست اقدام کریدور جاده ای شمال – جنوب و طرح آب رسانی از سد سیازاخ به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند بازدید کرد و گفت: تأمین آب شرب و صنعت شهرهای دیواندره و بیجار و حسن آباد یاسوکند به میزان ۲۴ میلیون متر مکعب از اهداف تکمیل طرح آب رسانی از سد سیازاخ به شهر بیجار و حسن آباد یاسوکند است.

معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: از سال ۱۳۸۳ احداث کریدور شمال – جنوب آغاز شده و از مجموع هزار و ۴۸۰ کیلومتر کریدور ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان واقع شده است.

نیازی ادامه داد: ۱۵۵ کیلومتر از این طرح به بهره برداری رسیده و ۱۲۸ کیلومتر در دست اجراء و ۳۷ کیلومتر آن در حال مطالعه است.

وی پیشرفت فیزیکی این کریدور را ۵۰ درصد خواند و افزود: اعتبار هزینه شده در این طرح کلان تاکنون هفت هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال است و ۱۴۰ هزار میلیار ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و بهره برداری کامل از آن مورد نیاز است.

نیازی یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل این پروژه مهم و حیاتی استان از طریق اخذ تسهیلات از ظرفیت ماده ۵۶ اقدام خواهد کرد.

معاون تولیدی، فنی و زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه کشور یادآور شد: خط انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و سپس از بیجار تا حسن آباد یاسوکند به طول ۱۴۲ کیلومتر دارای ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی افزود: اعتبار هزینه شده تاکنون هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است و برای تکمیل این پروژه نیز ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که موافقت برای اصلاح تفاهم نامه به منظور تسریع در انجام پروژه از دیگر اقدام سازمان برنامه و بودجه کشور در این حوزه است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ExRjqv