امروز دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۴۰۳

آخرین جزئیات صدور مجوز نهادهای مالی در ۶ ماه امسال تشریح شد

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار آخرین جزئیات صدور مجوز نهادهای مالی در ۶ ماه نخست امسال را اعلام کرد.

به گزارش فراسو، مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گزارشی از ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ درخصوص آمار مجوزهای صادر شده برای امور مربوط به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها، موافقت اصولی و نیز صدور مجوز تاسیس نهادهای مالی منتشر کرد.

تعداد صدور مجوزها

آخرین جزییات صدور مجوز نهادهای مالی در 6 ماه امسال

آخرین جزییات صدور مجوز نهادهای مالی در 6 ماه امسال

بر این اساس؛ در نیمه نخست امسال هفت مجوز فعالیت برای شرکت سبدگردانی، ۶ مجوز در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری و یک مجوز درخصوص پردازش اطلاعات مالی صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه فعالیت‎‌های صورت گرفته در این حوزه، در نیمه نخست امسال تعداد ۲۲ موافقت اصولی و ۱۰ مجوز برای تاسیس نهاد مالی صادر شده است.

افزون براین؛ تعداد مجوزهای صادر شده در ۶ ماه نخست امسال برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌ها و خدمات بازار سرمایه به ترتیب ۱۶، ۱۰ و ۴ مجوز بوده است.

تعداد نظارت‌ها

آخرین جزییات صدور مجوز نهادهای مالی در 6 ماه امسال

آخرین جزییات صدور مجوز نهادهای مالی در 6 ماه امسال

دربخش دیگری از این گزارش آمده است؛ در این بازه زمانی؛ تعداد یک هزار و ۶۸ نهاد مالی از جمله شرکت‌های سبدگردانی، مشاور سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه، پردازش اطلاعات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها تحت نظارت اداره بازرسی قرار داشتند.

آمار بررسی صلاحیت‌ها

گزارش ارایه شده از عملکرد اداره بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که تعداد ۹۳۰ نامه‌ برای انجام بررسی صلاحیت ابلاغ شد که از این میزان، تعداد ۸۸۱ نامه تایید صلاحیت شدند.

همچنین تعداد نامه‌های دعوت به مصاحبه برای بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی، ۱۲۶ نامه اعلام شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dhuDcs