امروز شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: حمایت مستمر از صنایع گره‌های اقتصادی را باز می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، حمایت مستمر از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید را از مهمترین سیاست‌های دولت و مجلس برای احیای بنگاه‌های اقتصادی ذکر کرد.

به گزارش فراسو، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی  با اشاره به حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه و اطمینان‌بخشی و ثبات به سرمایه‌گذاران گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت و مجلس برای احیای بنگاه‌های اقتصادی و بازکردن گره‌ از مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران، حمایت مستمر از آنها و همچنین رفع موانع تولید است.

وی عنوان کرد: دولت برای تحقق رشد اقتصادی در کشور، سعی دارد با اجرای طرح‌های توسعه‌ای جدید، نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند تا علاوه بر تحقق رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش واقعی اقتصاد، به کاهش نرخ تورم نیز کمک کند.

کوچکی نژاد با بیان‌اینکه صنایع بزرگی چون پتروشیمی، فولاد و مس جزو صنایع انرژی‌بر هستند،اضافه کرد: با توجه به سودآور بودن این صنایع ، ضرورت دارد مجلس و دولت با تصمیم‌گیری‌های درست و اقدامات حمایتی انرژی مورد نیاز این صنایع را تامین کند تا سودآوری آنها با مشکل مواجه نشود.

این نماینده مجلس، حمایت از بازار سرمایه را موضوعی بسیار مهم برای رونق بخشی به اقتصاد کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثریت افراد، سهامدار بازار سرمایه هستند دولت با حذف برخی موانع مهم از سر راه بازار، می‌تواند فضای اطمینان‌بخشی و اعتمادسازی را برای سهامداران فراهم کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9hf0Yo