امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

زنگ آغاز سال تحصیلی مدرسه استثنایی ساریخانی تهران با حضور وزیر تعاون

همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی هنرستان پسرانه کاردانش استثنایی ساریخانی واقع در بلوار فردوس تهران با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صدا درآمد.

به گزارش فراسو، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  صبح امروز با حضور در این هنرستان زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ را برای دانش‌آموزان آن به صدا درآورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم  مراسم طی سخنانی گفت: بعد از دو دهه که رکود اقتصادی در کشور حاکم بود امسال رشد اقتصادی به ۶٫۲ درصد رسید و این از برکات خدمات دولت سیزدهم است.

وی گفت: افزایش درآمد مالیاتی و بسترسازی رفع مشکلات اقتصادی، همزمان با رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری اتفاق افتاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت سیزدهم عضویت ایران در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند و رئیس جمهور در جلسه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل صدای ملت ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به گوش جهانیان رساند و سفر پرخیری به نیویورک داشته است.

مرتضوی همچنین در مورد نقش و جایگاه معلم گفت: به گفته امام راحل معلمی شغل  انبیا است و ارزش کار معلم بسیار بالاست.

وی با بیان برگزاری میز خدمت در این مراسم از سوی سازمان بهزیستی گفت: تلاش ما خدمت‌رسانی به جامعه معلولان و آسیب‌دیدگان و خانواده‌های آنهاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری اظهار کرد: گام‌های بلندی در رابطه با کاهش جمعیت معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی برداشته شده است و امیدواریم روزی شاهد بهبودی افراد دارای معلولیت باشیم.

بنابر این گزارش، سید صولت مرتضوی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی و با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در اسناد بالادستی ابلاغ شده، موضوع کرامت جامعه هدف است. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت بستر دانش افزایی و آموزشهای مهارتی را برای این افراد فراهم کرده است.

وی به خدماتی که سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری ارائه می‌دهد اشاره کرد و گفت: گام‌های بلندی در رابطه با کاهش جمعیت معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی برداشته شده است و امیدواریم روزی شاهد بهبودی افراد دارای معلولیت باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از کمک این وزارتخانه برای ساخت مرکز فرهنگی ویژه دانش آموزان استثنایی خبر داد.

در این مراسم حسینی طریفی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم گفت: ۱۰۵ هزار دانش آموز در ۶ گروه معلولیت در کشور داریم، همچنین ۵۰ هزار دانش‌آموز با اختلالات مختلف داریم که در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی به این افراد مهارت‌آموزی و آموزش و حرفه‌آموزی ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هزار ردیف استخدامی از سازمان اداری و استخدامی برای به کارگیری افراد کاردرمان و گفتار درمان برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر گرفته‌ایم.

حسینی طریفی همچنین از صدور مجوز برای ایجاد ۸۱۱ مجوز مرکز جامع در کشور خبر داد و گفت:‌ در این مجتمع‌ها از پیش دبستانی تا آخر دبیرستان خدماتی به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌شود.

همچنین علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور به بحث نیاز به حمل و نقل دانش آموزان استثنایی و دریافت خدمات توان‌پزشکی در این مراکز تأکید کرد.

در پایان این مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مدرسه استثنایی ساریخانی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نواخته شد و دانش آموزان استثنایی در سر کلاس‌های خود حاضر شدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/V69CPa