امروز یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و قطر

وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با همتای قطری خود پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال طرف قطری قرار گرفت.
به گزارش فراسو به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در حاشیه شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی در مراکش، با وزیر دارایی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر اقتصاد با تشریح جزئیات این دیدار گفت: دیدار وزرای اقتصادی ایران و قطر در فضای بسیار صمیمی برگزار شد و طرف قطری از کمک ایران به نماینده قطر در اجلاس‌های بین‌المللی و همراهی با مواردی که مد نظر دولت قطر بود تقدیر و تشکر کرد و ما هم از همکاری قطر در انتقال پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی تشکر کردیم و خواهان آن شدیم که با سرعت بیشتری توافقات بین بانک مرکزی ایران و قطر عملیاتی شود.

خاندوزی ادامه داد: همچنین در خصوص پروژه‌های مشترک اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری که بین دو کشور متصور است، گفت‌وگوهای بسیار خوبی رد و بدل شد و شرکت بیشتر قطر در سرمایه‌گذاری‌های داخل ایران مورد استقبال وزیر قطری قرار گرفت.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما پیشنهاد دادیم که یک کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و قطر ایجاد شود که بتوانیم ظرفیت سرمایه گذاری ها را به سطح بالاتری ارتقا دهیم چرا که ظرفیت فعلی در تراز همکاری‌های دیپلماتیک و قرابت سیاسی بین دو کشور نیست و انتظار می‌رود که وضعیت بهتری پیدا کند.

وی اعلام کرد: وزیر قطر این پیشنهاد ایران را پذیرفت و وعده داد که بعد از بازگشت به کشور خود این پیگیری را از مقامات قطر انجام دهد و همچنین وزیر اقتصاد قطر رسماً از وزیر اقتصاد ما دعوت کرد که دور بعدی مذاکرات را در ایام نزدیکی در دوحه ادامه دهیم.

خاندوزی اظهار کرد: همچنین پیشنهادات مشخصی برای نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، داشتیم که به اطلاع همتایی قطری رسید.

بر اساس این گزارش، وزیر اقتصاد را در این سفر سیدرحمت الله اکرمی، خزانه دار کل کشور، علی فکری رئیس سازمان سرمایه گذاری، کمکهای اقتصادی و فنی ایران، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و آیت‌اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه همراهی می‌کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ApjZDy