امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی: سازمان تأمین‌اجتماعی امانت‌دار منابع و دارایی‌های همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان است

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که در چهل‌وپنجمین سفر استانی، به استان خراسان رضوی سفر کرده است، بعد از افتتاح یک پلی‌کلینیک نوساز این سازمان در شهرستان چناران، ظهر امروز (پنج‌شنبه ششم مهر ماه) در شهرستان کاشمر در معیت جمعی از مسئولان محلی، از شعبه و نیز پلی‌کلینک تأمین‌اجتماعی شهرستان کاشمر بازدید کرد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی که در این سفر از سوی احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان، دامون خدابنده رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات و حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی همراهی می‌شود، در بازدید از شعبه و پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی کاشمر و در گفت‌وگو با مدیران، کارکنان و برخی مراجعان به این مراکز، به بررسی ظرفیت‌ها و مشکلات ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این شهرستان پرداخت.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان این دیدار، گفت: توسعه خدمات درمانی از اولویت‌های جدی سازمان تأمین‌اجتماعی است اما جذب نیروی متخصص و ارتقای سطح خدمات مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، نیازمند همکاری مدیران استانی در زمینه جذب نیروی انسانی متخصص است و در صورت تأمین نیروی انسانی متخصص، آماده‌ایم تا امکانات و تجهیزات تخصصی موردنیاز را برای توسعه خدمات فراهم کنیم.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی امانت‌دار منابع و دارایی‌های همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان است و توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات در بخش بیمه ای و درمانی باید مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی و متناسب با نظام سطح‌بندی خدمات و نیازهای واقعی و عینی بیمه‌شدگان و بازنشستگان هر منطقه انجام گیرد تا از منابع موجود، بهترین استفاده در توسعه خدمات به عمل آید.
موسوی همچنین گفت: در کنار ارائه خدمات رایگان در مراکز درمانی که یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی است، بر ارتقای سطح کمی و کیفی این خدمات در تمامی حوزه‌ها نیز تأکید داریم.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز که مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی را در بازدید از شعبه و پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی همراهی می‌کرد، در حاشیه این بازدید گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین‌اجتماعی در شهرستان کاشمر در ۳ دهه قبل ۱۵ هزار نفر بود که این عدد پس از ۳۰ سال به ۱۵۰ هزار نفر رسیده و امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات هم باید متناسب با جمعیت تحت پوشش، رشد و ارتقاء پیدا کند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه ترشیز شامل ۸ شهرستان کاشمر، فیض‌آباد، خلیل‌آباد، بردسکن، بجستان، ششتمد، فردوس و عشق است و پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان کاشمر پذیرای بیماران و مراجعه‌کنندگان زیادی از شهرستان‌های همجوار است و در مجموع نزدیک به ۱۰ شهرستان از خدمات این مرکز درمانی بهره‌مند هستند.
همچنین دکتر فرشته رفعتی رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی کاشمر، در جریان بازدید مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از این پلی‌کلینیک، در گزارشی از ظرفیت‌های این مرکز درمانی گفت: طی شش ماهه ابتدای سال جاری، ۱۳۶ هزار و ۹۲۳ خدمت در پنج حوزه خدمات پزشکی عمومی، پرستاری، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است. در این پلی‌کلینیک که بیش از ۳ دهه سابقه خدمت به مردم را دارد ۵ پزشک عمومی و یک پزشک متخصص مشغول فعالیت هستند.
گفتنی است در شهرستان کاشمر ۶ هزار کارگاه فعال وجود دارد و تأمین‌اجتماعی در این شهرستان ۲۰ هزار بیمه‌شده اصلی، ۴۵ هزار نفر بیمه‌شده تبعی و ۱۲ هزار نفر مستمری‌بگیر را تحت پوشش دارد و بر این اساس، مجموع افراد تحت پوشش تأمین‌اجتماعی در این شهرستان بالغ بر ۷۵ هزار نفر است.
پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی کاشمر در سال ۱۳۷۱ با زیربنای ۱۲۵۰ مترمربع و در مساحت ۵۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. این پلی‌کلینیک روزانه بالغ بر ۵۰۰ خدمت درمانی به بیمه‌شدگان و مردم کاشمر و شهرهای اطراف ارائه می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wGN3nZ