امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

معاون روابط کار وزیر تعاون: جامعه کارگری، رزمندگان جنگ اقتصادی امروز هستند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دشمن پس از جنگ سخت زمینی هشت ساله و پس از جنگ نرم فرهنگی، تلاش کرد تا ما را در جنگ اقتصادی به چالش بکشاند، گفت: فرماندهان این جنگ مدیران کارخانجات و رزمندگان آن کارگران هستند و هر کارخانه‌ای تعطیل شود به معنای از دست دادن یک سنگر است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» در همایش بزرگ جهاد، ایثار و مقاومت قشر کارگر استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: در گام نخست باید دید که شرایط ما در آن مقطع چه بود که دشمن طمع کرد در سال ۱۳۵۹ به ایران حمله کند.
وی افزود: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ اتفاقات مهمی در کشور رخ داد که حوادث رخ داده در همین استان مازندران، ترکمن صحرا، کرد، بلوچ، اقوام مختلف ایران و برپا شدن غائله‌های گوناگون در خوزستان، دشمن را بر آن داشت که به ایران اسلامی نوپای پس از انقلاب، حمله کند.
رعیتی‌فرد خاطرنشان کرد: تابستان سال ۵۸ کودتای نوژه اتفاق افتاد و دشمن هدف اصلی‌اش نه تمامیت ارضی کشور بلکه ایران اسلامی بود؛ چرا که از این ایدئولوژی و تفکر، هراس داشت.
وی ادامه داد: در روز نخست حمله دشمن به کشور یعنی بعدازظهر ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹، تعداد ۱۰ فرودگاه ایران را مورد هجمه قرار دادند و در کنار آن، چندین شهر مرزی ما را نیز زیر آتش بردند تا قدرت نظامی ما را محک بزنند.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این توضیح که دشمن در آن مقطع برای کشورمان شرط هم گذاشته بود که اگر ایران خواسته‌های ما را تمکین کند کاری با آن نخواهیم داشت؛ گفت: سفیر عراق در لبنان در مرداد سال ۵۹ اعلام کرد که اگر ایران ۳ جزیره خلیج فارس را به ما دهد، استقلال اقوام ایرانی را به رسمیت بشناسد و پیمان الجزایر را اصلاح کند ما با ایران کاری نداریم.
وی بیان کرد: بخش زیادی از کشور عراق را شیعیان تشکیل می‌دادند و دشمن به این نتیجه رسیده بود که تشکیل حکومت شیعه در ایران و ارتباط شیعیان ایران با عراق قطعاً برای آنان مشکل‌ساز خواهد شد و لذا این احساس خطر یکی از جرقه‌های نخستین دشمن در آن مقطع بود.
رعیتی‌فرد گفت: در جنگ رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از کشورهای دنیا از کشورهای عربی گرفته تا اروپایی به حمایت نظامی و مالی از عراق پرداختند تا ایران اسلامی را در نطفه از میان بردارند.
وی اضافه کرد: گرچه دشمن در چند ماه نخست یک پیشروی‌هایی کرد و بخشی از اراضی ما را تصرف کرد اما در ادامه با ساماندهی نیروهای مردمی و بسیج، سپاه و ارتش، دیگر جنگ تنها آفند دشمن نبود و ورق برگشت و توانستیم خاک‌های تصرف شده را باز پس بگیریم.
دبیر شورای عالی کار مطرح کرد: در آن مقطع ما محتاج سیم خاردار و تجهیزات بودیم و تنها دو کشور عربی سوریه و لیبی بودند که  کمک می‌کردند و ما از آن شرایط گذشتیم و ما پس از ۲۰۰ سال نخستین جنگی را پشت سر گذاشتیم که به ما تحمیل شد و خاک‌مان را از دست ندادیم.
وی عنوان کرد: در این جنگ ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید دادیم که ۱۴ هزار تن آن از خانواده کارگران کشور بودند که جان‌شان را فدای کشور کردند.
رعیتی‌فرد اشاره کرد: ما در دوران دفاع مقدس، جامعه کار و تولید، وفاداری خودش را به نظام ثابت کرد و در همین استان مازندران در دوران جنگ، ۲۰ شهید در یک روز در جریان بمباران نیروگاه نکا به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: ما یک شعار اصلی در انقلاب اسلامی داشتیم که همانا شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که این شعار در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی و سیاسی بروز و ظهور کرد؛ اما شاید در عرصه اقتصادی، آن لیبرال مذهب‌ها و لیبرال مسلک‌ها اجازه ندادند در این عرصه روی پای خودمان بایستیم و ما را در خیلی از بخش‌ها، وابسته  نگاه داشتند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دشمنان همه زورشان را زدند که کشور ما را تحریم کنند اما با نخبگی، فناوری و ابتکار کارگران این ستون فقرات اصلی اقتصاد کشور، اجازه نداد کار کارخانجات با وقفه مواجه شود و چرخ تولید از کار بیفتد.
وی اذعان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، جنگ امروز یک جنگ اقتصادی است و فرماندهان آن مدیران کارخانجات و رزمندگان آن کارگران هستند و هر کارخانه‌ای تعطیل شود به معنای از دست دادن یک سنگر است.
رعیتی‌فرد خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش دولت مردمی جبران عقب ماندگی‌ها است و دشمن به‌دنبال خارج کردن کشور از ریل پیشرفت اقتصادی است
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/CzhYFd