امروز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتضوی در آیین تجلیل از استاد علی مشاهیری: منش اصلی استاد، انسان‌سازی و مدیر پروری است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «استاد علی مشاهیری» را عالمی فرزانه و فرهیخته در عرصه تعلیم و تربیت دانست و گفت: کلاس درس استاد مشاهیری به وسعت ایران اسلامی فراگیر بود.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، «سیدصولت مرتضوی» امشب در آیین «قدرِ استاد» که به‌منظور بزرگداشت و تجلیل از «استاد حاج علی مشاهیری» در سالن تربیت معلم شهید پاک‌نژاد شهر یزد برگزار شد، با اشاره دوران شاگردی در محضر این استاد بزرگ گفت: رفتار استاد حاج علی مشاهیری در دوران تحصیل ما پدرانه بود.
وی افزود: سبک مدیریتی استاد مشاهیری جهادی، انقلابی و ساده‌زیستانه و منش اصلی استاد عزیز ما، انسان‌سازی و مدیر پروری بود.
مرتضوی، استاد مشاهیری را مظهر عدالت در محیط علم و دانش دانست و اظهار داشت: استاد با رفتارش دانشجویان و دانش‌آموزان را تربیت می‌کرد.
وی افزود: در محفل درس ایشان دانشجویان بسیاری به‌سمت جبهه رهسپار شدند و شخصیت‌هایی را پرورش دادند که به توحید معقتد بودند و می‌دانستند که عالم محضر خداست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن اعلام محکومیت حملات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه زنان و کودکان بی‌دفاع کشور فلسطین گفت: رشادت‌های مردم مظلوم فلسطین در علمیات طوفان‌الاقصی در بیت‌المقدس قابل تقدیر و ستایش است.
وی تأکید کرد: طوفان فلسطینی‌ها نتیجه جنایت‌های اسرائیل غاصب در طول تاریخ مقاومت مردم مظلوم فلسطین است.
مرتضوی تصریح کرد: مردمی که جرم‌شان دفاع از دین‌شان، قبله اوّل مسلمین و دفاع از حق حیات است. دلیرمردان و شیرزنان فلسطینی جرم‌شان این است که اسرار هویدا کردند.
وی خطاب به مردم شریف استان یزد بیان کرد: بسیار مشتاق هستم در این مجلس بزرگ سلام‌های گرم و صمیمانه ریاست جمهوری اسلامی ایران را خدمت مردم عزیز و بزرگ دارالعباده یزد و به‌ویژه قشر فرهیخته فرهنگیان ابلاغ نمایم.
وزیر تعاون با اشاره به اشاره تلاش جامعه فرهنگیان کشور در عرصه تعلیم و تربیت نسل‌های آینده کشور اضافه کرد: دغدغه‌ها و مطالبات جامعه شریف فرهنگیان توسط ریاست محترم جمهور و دولت مردمی سیزدهم در حال پیگیری و انجام است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از ادله تمجید رهبری از دولت سیزدهم این بود که این دولت امروز را فدای فردا نکرده است و مشکلات فراوان پیش روی مردم با تدابیر ویژه مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان در شُرف حل‌شدن است.
مرتضوی، سیاست اصلی دولت سیزدهم را خدمت بدون منت به مردم و صداقت عنوان کرد و گفت: در دولت مردمی سیزدهم در بحث اشتغال، توسعه دیپلماسی، معیشت مردم و مسکن اقدامات مؤثری انجام شده است.
در پایان این مراسم، لوح یادبودی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استاد علی مشاهیری به پاس یک عمر تعلیم و تربیت فرزندان ایران‌‌زمین اهداء شد.
استاد «حاج علی مشاهیری» ریاست تربیت معلم استان یزد را در دهه شصت برعهده داشت.
مدیرکلی آموزش و پرورش استان یزد در بین سال‌های ۷۲ تا ۷۷، مدیرکلی بنیاد شهید در طی سال‌های ۷۷ تا ۸۶ و عضویت در شورای اسلامی شهر یزد از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیریتی استاد مشاهیری در استان یزد است.
این استاد فرهیخته، همچنین قبل از سال ۱۳۶۱ به‌عنوان دبیر فیزیک در آموزش و پرورش خدمت کرد.
از اقدامات ماندگار وی می‌توان به همراهی‌ با شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره) در ایام مبارزات انقلاب اسلامی، خدمات فراوان در دوران دفاع مقدس و سازماندهی اعزام دانشجویان و معلمان به جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XBkAXI