امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

“فرهنگ سازمانی” رکن اصلی موفقیت کارکنان شبکه پستی کشور است

شرکت ملی پست از آن دست سازمان هایی است که فرهنگ سازمانی در جای جای آن به چشم میخورد. کارکنان صدیق و پرتلاشی که لحظه ای دست از کار نمی کشند. قاصدان امینی که نماد صداقت و امانتداری هستند و اعتماد مشتریان را به مثابه مهمترین سرمایه خود می دانند و با عملکردی مثبت از آن محافظت می کنند.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ سعید شریف زاده در گفتگو با  برنا از فرهنگ سازمانی به عنوان رکن اصلی موفقیت کارکنان شبکه پستی کشور نام برده است. گزارش کامل خبرگزاری برنا در ادامه آمده است.

در سال‌های اخیر، بسیاری از سازمان‌های دولتی برای افزایش شفافیت در سازمان خود تلاش کرده‌اند. وجود هماهنگی و همکاری میان شفافیت سازمانی و فرهنگ سازمانی عنصری را تحت عنوان فرهنگ سازمانی سالم پدید می‌آورد که یک مقوله حیاتی و کلیدی برای سازمان‌های دولتی است. نقش و پیوند شفافیت سازمانی و فرهنگ سازمانی سالم موجب می‌شوند محیط‌های نامطمئن و مخاطره‌آمیز سازمان‌ها به محیطی امن و پویا تبدیل شوند تا در ایجاد سازمان‌های دولتی بازتر و شفاف‌تر مفید باشند.
شرکت ملی پست از آن دست سازمان هایی است که فرهنگ سازمانی در جای جای آن به چشم می خورد. کارکنان صدیق و پرتلاشی که لحظه ای دست از کار نمی کشند. قاصدان امینی که نماد صداقت و امانتداری هستند و اعتماد مشتریان را به مثابه مهمترین سرمایه خود می دانند و با عملکردی مثبت از آن محافظت می کنند.
این بخشی از سخنان سعید شریف زاده عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست است، مدیری که از بدو ورود خود به این شبکه  همچون سایر مدیران ارشد دغدغه توجه بیشتر به نیازها و خواست های پرسنلی را سرلوحه فعالیت خویش قرار داده است.
شریف زاده معتقد است تقویت فرهنگ سازمانی در سال های اخیر به مدیران شرکت ملی پست کمک کرده است تا بتوانند کارمندانی با عقاید، سلیقه‌ها و نظرات متفاوت را در کنار هم و به سمت هدف نهایی سازمان هدایت کنند. وی که همواره از نامه رسانان و کارکنان بخش های اجرایی و عملیاتی پست به عنوان ویترین شبکه پست نام می برد می گوید کارکنان تلاشگر و سختکوش شبکه پستی کشور به واسطه نوع کار و فعالیتی دارند که همواره با از خودگذشتگی و با تمام توان به خدمت رسانی حتی خارج از زمان اداری و به دور از تشریفات اداری مشغول هستند.
این عضو هیئت مدیره این امر را  نشات گرفته از قبول فرهنگ سازمانی این قشر ازکارکنان کشور می داند که علیرغم سختی کار و دشواری های موجود همواره پای کار خود هستند. شریف زاده پست را  قدیمی ترین و مردمی ترین نهاد ارتباطی در کشور می داند که به واسطه خصلت ذاتی خود کارکنان آن نیز باعث ماندگاری و زیبایی ارتباطات سازمانی و ارتباطات با مشتریان شده اند.
وی به تشکل های ایجاد شده کارکنان در فضای مجازی اشاره می کند و معتقد است  بهره گیری از این ظرفیت به عنوان فضایی برای گفتمان سازی و تحرک سازمانی در شرکت ملی پست بسیار موثر واقع شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در ادامه به صورت ویژه به موزعین اشاره می کند و آنها را پرتلاش‌ترین و زحمت‌کش‌ترین نیرو‌های شبکه پستی می داند که جان خود را در دست گرفته و سوار بر موتورهای خود در سرما و گرما با از خودگذشتگی خدمات پست را در اختیار مردم قرار می‌دهند.
این مسئول ارشد شرکت ملی پست در ادامه از تغییر رویکرد و استراتژی شرکت ملی پست در سال های اخیر می گوید و در این خصوص به تغییر نگرش کارکنان و وفق دادن خود با وضعیت موجود و توجه ویژه به نقش استراتژیک شان اشاره می کند و می گوید این نیز از دارا بودن فرهنگ سازمانی این قشر از کارکنان است که توانسته اند در این مسیر گام های خود را استوار و شبکه را در دستیابی به اهداف مورد نظر و دستیابی به کیفیت و درآمد یاری دهند.
وی با تاکید بر شعار روز جهانی پست و توجه به مولفه اعتماد به عنوان اساس پست های دنیا، اذعان می دارد این ویژگی قرن هاست که در پست ایران نهادینه و سرمایه عظیم کشورمان در شبکه پست به شمار می رود که تلاشگران امین، محجوب، محبوب، خدوم و پرتلاش مان در گوشه و کنار کشور آن را در زورق دل حفظ و نگهداری می کنند.
شریف زاده در پایان توسعه پایدار شرکت ملی پست را به عنوان سازمانی که اساس و پایه آن را نیروی انسانی تشکیل می دهد، مستلزم توجه و پایبندی به کرامت انسانی می داند. شرکتی که در سال های اخیر با اتکا به نیروی انسانی کارآزموده و وفادار خویش و حرکت در مسیر هوشمند سازی نقشی مؤثر در پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی کشور ایفا کرده است و در این میان، اطمینان خاطر مردم به کارکنان پست، پشتوانه‌ای محکم و خدشه‌ناپذیر برای این شبکه به شمار می‌رود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Wc55U7