امروز یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: فرآیند اخذ مالیات با راه اندازی سامانه مودیان، هوشمند و عادلانه شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ارتباط موثر هوشمندسازی با عدالت و شفافیت گفت: با استقرار سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌ های فروشگاهی، فرآیند اخذ مالیات عادلانه تر و شفاف تر شده است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی در ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی گفت: از زمانی که به سمت دولت هوشمند رفتیم، دخالت عوامل انسانی در مسائل مختلف کمتر شد و شرایط به نحوی پیش رفت که در تمام حوزه ‌ها به عدالت نزدیک‌تر شدیم.

فیروزی با بیان اینکه اساس سامانه مودیان مالیاتی بر هوشمندسازی استخراج مالیات‌ها است، افزود: در مدت زمان اندکی که از اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی گذشته به میزان زیادی بر مودیان مالیاتی افزوده شده و فرآیند اخذ مالیات‌ها هوشمند و عادلانه تر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهی جز این نداریم که به سمت اخد مالیات سیستمی برویم. با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و پایانه ‌های فروشگاهی از مفاسد اقتصادی و اداری دور می‌شویم و می ‌توانیم از تمام فعالان اقتصادی، مالیات را عادلانه تر و شفاف تر اخذ کنیم.

فیروزی خاطرنشان کرد: سامانه مودیان مالیاتی و پایانه ‌های فروشگاهی چون جریان کالا را از ابتدا تا انتها رصد می ‌کند می ‌تواند جلوی قاچاق کالا را هم بگیرد. در این سامانه روند نقل و انتقال کالا مشخص است و کالا‌ها قابل ردیابی هستند و کالای قاچاق دیگر نمی ‌تواند در کشور جولان دهد و اقتصاد زیرزمینی وسیع شکل بگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QZMyvN