امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس: مسیر اصلی اصلاح نظام مالیاتی از سامانه مودیان عبور می کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه مودیان مسیر اصلی اصلاح نظام مالیاتی را هموار می سازد، گفت: رونق اقتصادی، افزایش درآمد دولت، صدور صورتحساب الکترونیکی و مالیات ستانی عادلانه از ثمرات اجرای این طرح است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای کامل سامانه مودیان، نقش بسیار موثری در حوزه شفاف سازی اطلاعات و همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی در این بخش دارد و یکی از موثرترین راهکارها در زمینه شفافیت اقتصادی در کشور است.

وی با بیان اینکه سامانه مودیان، مالیات را از طریق صورتحساب ‏های الکترونیکی افراد محاسبه و سپس اخذ می کند، تصریح کرد: این طرح در چند مرحله قابل اجرا است و در واقع مسیر اصلی اصلاح نظام مالیاتی از سامانه مودیان عبور خواهد کرد.

عباسی دوانی با بیان اینکه سامانه مودیان در فازهای مختلفی اجرا می شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست این طرح سال گذشته پیاده سازی شد که شفافیت خوبی در پی داشت؛ رونق اقتصادی، افزایش درآمد دولت، صدور صورتحساب الکترونیکی، مالیات ستانی عادلانه و مواردی از این قبیل از ثمرات اجرای این طرح است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ln0YW0