امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

صندوق کارآفرینی امید در دولت سیزدهم به ۷۰ هزار طرح وام پرداخت کرد

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: توسط این صندوق در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم می گذرد با پرداخت وام از اجرای ۷۰ هزار طرح حمایت کرده است.

به گزارش فراسو، نعمت اله رضایی در گفت و گویی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: با اجرای این تعداد طرح افزون بر ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور تثبیت یا ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع تعداد طرح های مورد حمایت صندوق در سراسر کشور ۲ هزار و ۵۰۰ طرح مربوط به کردستان است که به این تعداد ۱۷ هزار میلیارد ریال وام با ایجاد بیش از هفت هزار فرصت شغلی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اعلام کرد: بیش از ۳۲ درصد کارآفرینانی که مورد حمایت صندوق قرار گرفتند بانوان هستند این میزان در کردستان ۳۶ درصد است.

رضایی یادآور شد: از لحاظ اشتغال هم ۴۳ درصد از شاغلان در طرح های مختلف مورد حمایت صندوق را بانوان تشکیل داده‌اند.

پرداخت بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال وام در سال جاری

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور اظهار کرد: یکی از برنامه های ما در سال جاری پرداخت بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است که این مبلغ برابر پرداختی ۲ سال اخیر است.

رضایی تعداد طرح های مورد حمایت این صندوق در سال جاری را افزون بر ۷۰ هزار طرح اعلام و اضافه کرد: سهم کردستان از این تعداد بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح با ایجاد افزون بر چهار هزار فرصت شغلی است.

وی یکی از اقدامات مطلوب دولت سیزدهم را حمایت از طرح های راکد و نیمه فعال دانست و گفت: در این راستا تفاهم نامه مشترکی مابین صندوق و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری منعقد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه در قالب این تفاهم نامه بیش از هزار طرح واجد شرایط لازم در استان های مختلف مورد حمایت قرار می گیرد، اضافه کرد: در کردستان هم بعد از شناسایی طرح های راکد و نیمه فعال حداقل در هر شهرستان بیش از ۲ طرح را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

رضایی ادامه داد: از جمله شرایط حمایت از این طرح ها داشتن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، راکد بودن و یا فعالیت با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در نخستین روز سفر خود به کردستان روز پنجشنبه از واحد تولید ادوات موسیقی متاع پور واقع در شهرک صنعتی سنندج سه بازدید کرد.

او امروز جمعه هم در دومین روز سفر خود به کردستان قرار است از واحدهای تولیدی مورد حمایت صندوق در شهرستان های سروآباد و مریوان بازدید کند./ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/H8EA3N