امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

سبحانیان خبر داد: همایش سیاست های مالیاتی در سال‏جاری برگزار می شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دومین نشست شورای پژوهشی این سازمان اعلام کرد: با توجه یه اهمیت سیاستگذاری و برنامه ریزی در راستای تعالی نظام مالیاتی همایش سیاست های مالیاتی در سال جاری برگزار می شود.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دومین جلسه شورای پژوهشی سازمان مالیاتی کشور که با حضور اعضای این شورا در سالن غدیر این سازمان برگزار شد بیان داشت: سازمان امور مالیاتی کشور  هم تکالیف سنگینی در تامین منابع مالی دولت و هم وظیفه تحول نظام مالیاتی را به موجب مصوبات قانونی برعهده دارد از این رو موفقیت در تحقق این اهداف در گرو حمایت همه جانبه ارکان حاکمیت از جمله دانشگاه ها، اندیشکده ها و نخبگان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه هم اینک اقدامات و برنامه های خوبی از جمله هوشمندسازی، مبارزه با فرار مالیاتی در دستور کار سازمان است، تصریح کرد:  غلبه بر مسایل و چالش های پیش روی نظام مالیاتی نیازمند همراهی اجتماعی و اقناع جامعه است که به کمک نخبگان و اساتید حوزه اقتصادی و مالیاتی پس از شناسایی از طرق علمی و پژوهشی امکان‌پذیر است.

دکتر سبحانیان در ادامه به ظرفیت های مناسب در حوزه پژوهشی مالیات پرداخت و گفت: با استفاده از همین ظرفیت ها و بکارگیری اساتید و صاحبنظران اقتصادی و مالیاتی، در نیمه دوم سال جاری با فراخوان محورها و موضوعات مهم نظام مالیاتی، سیزدهمین همایش سیاست های مالیاتی برگزار و از نتایج و دستاوردهای این همایش بهره برداری لازم انجام گیرد.

گفتنی است در ادامه دومین نشست شوای پژوهشی، در خصوص مهم‏ترین طرح های پژوهشی ازجمله مالیات های تصحیحی و ضوابط آن در فقه شیعه، مالیات بر ثروت عمومی، بررسی فقهی مالیات بر درآمدهای شخصی و نظایر آن بحث و تبادل نظر شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/NyXDLs