امروز یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳

سازمان بیمه سلامت منتشرکرد: صفر تا صد پوشش هزینه‌های درمان ناباروری

روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، در قالب یک اینفوگرافی، صفر تا صد پوشش هزینه‌های درمان ناباروری را اعلام کرد.

به گزارش فراسو، دغدغه زوجین نابارور برای تأمین هزینه‌های درمان، باعث شده برخی از زوجین نتوانند به داشتن فرزند فکر کنند ازاین‌رو، سازمان بیمه سلامت ایران تلاش کرده است تا از محل منابع اعتباری مربوط به قانون جوانی جمعیت؛ بودجه‌ای را برای درمان ناباروری زوجین جوان اختصاص دهد.

طبق اعلام سازمان بیمه سلامت، زوج نابارور که تحت پوشش هزینه‌های درمان ناباروری قرار می‌گیرند، شامل زوج‌هایی هستند، که یک سال پس از ازدواج بدون پیشگیری باردار نمی‌شوند یا اگر سن خانم‌ها بالاتر از ۳۵ سال باشد و پس از ۶ ماه باردار نشود، نابارور تشخیص داده می‌شود.

همچنین زوج نابارور برای دریافت خدمات درمانی و تشخیصی لازم است با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری، جهت دریافت خدمات توسط پزشک معالج، نشان‌دار شوند یا به کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کنند تا پرونده ایشان نشان‌دار شود.

اما این خدمات درمانی و تشخیصی شامل چه مواردی هستند؟

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد، زوج نابارور پس از نشان‌دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی هستند. این خدمات شامل آزمایش‌های مرتبط، سونوگرافی یا رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری که اگر با اقدامات اولیه موفق به بارداری نشد، آماده دریافت خدمات فوق تخصصی مانند، لقاح مصنوعی، (IVF)، تلقیح داخل رحمی (IUI)، میکرواینجکشن (ICSI) و انتقال جنین فریز (FET) است.

در این حالت پزشک بیمار را جهت دریافت این خدمات به مراکز درمانی ناباروری ارجاع می‌دهد.

به روایت سازمان بیمه سلامت، کلیه خدمات در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و در کنار آن، خدمات در مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی نیز تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از شرایط سازمان بیمه سلامت آن است که خانم‌های نابارور، صرفاً تا سن ۴۹ تمام امکان دریافت خدمات باروری را دارند اما برای آقایان محدودیت سنی وجود ندارد.

علاوه بر این، اگر زوجی خدمات درمانی خود را از مراکز غیرطرف قرارداد سازمان بیمه سلامت دریافت کند با ارائه مستندات و مدارک درمانی به اداره کل بیمه سلامت استان، می‌تواند هزینه خسارت درمان را دریافت کند.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/HMRMw9