امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

“زعفران کارت بانک تجارت” به افزایش تولید و صادرات زعفران می اندیشد

زعفران کارت بانک تجارت را می‌توان یک طرح نوین و ابتکاری اساسی در راستای بهبود تولید زعفران داخلی دانست. این طرح همانند سایر طرح‌های مهم بانک تجارت با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور ارائه خدمات متنوع به کشاورزان انجام می‌گیرد.

رونمایی از طرح بزرگ «زعفران کارت»

 زعفران جایگاه مهمی در صادرات غیرنفتی کشور دارد

صادرات زعفران

اهمیت بسیار بالای این کارت

همان‌طور که گفته شد، طرح زعفران کارت بانک تجارت از جمله ایده‌های بسیار مهم و کاربردی این بانک شناخته می‌شود که می‌تواند تأثیر بسیار مناسبی بر روی افزایش میزان تولید زعفران داشته باشد. زعفران خود یکی از محصولات استراتژیک کشورمان به شمار می‌آید که ارزآوری بالایی دارد. در واقع صادرات زعفران می‌تواند بخشی از مشکلات ارزی کشور را حل کند.

طبیعتاً برای تحقق این سیاست باید نسبت به ایجاد مشوق‌هایی جهت افزایش میزان تولید زعفران در کشور اقدام کرد که مهم ترین آن ارائه تضمین مالی به کشاورزان جهت پرداخت هزینه زعفران اشاره کرد که تا پیش از این امکان آن وجود نداشت؛ اما با استفاده از کارت زعفران مربوط به بانک تجارت می‌توان به این موضوع پرداخت.

کشاورزانی که در این طرح حضور فعال دارند، می‌توانند از بابت دریافت هزینه مربوط به فروش زعفران خود آسوده خاطر باشند زیرا ایجاد چنین فرصتی در حوزه زعفران منجر می‌شود که تنها تمرکز کشاورزان بر روی کشت محصولات قرار بگیرد، نه دریافت مبلغ موردنیازشان پس از فروش زعفران .

در حالت کلی، زعفران کارت بانک تجارت مانند یک ابزار ارتباطی جهت تسهیل فعالیت در حوزه کشت زعفران شناخته می‌شود و با استفاده از این کارت می‌توان فعالانی که به دلایل مختلف از این حوزه کناره‌گیری کرده بودند را دوباره به کشت زعفران باز گرداند.

بین صادرکنندگان و کشاورزان باید یک ارتباط مناسب وجود داشته باشد.

«زعفران کارت»؛ خدمتی نوین برای کشاورزان و زعفران‌کاران

استفاده از این کارت به چه نحو است؟

روند استفاده کردن از زعفران کارت بانک تجارت به نحوی طراحی شده است که هم خریداران و هم کشاورزان در مدت زمان کوتاهی به خواسته مدنظر خود دست پیدا کنند. در این طرح، کشاورزان باید زعفران کشت شده خود را در اختیار مراکز خرید شرکت طلای سرخ ایرانیان قرار دهند.

پس از این مرحله بر روی زعفران دریافتی آزمایش‌های مختلفی انجام می‌گیرد تا بتوان میزان کیفیت کلی محصول را مشخص کرد. پس از آزمایش‌های مدنظر و مشخص شدن میزان کیفیت نهایی زعفران، داده‌های خاصی همچون زمان خرید زعفران و میزان آن به بانک تجارت ارسال می‌شود.

در گام بعدی کشاورزان باید به شعب بانک تجارت مراجعه کرده و درخواستی را مبنی بر دریافت زعفران کارت بانک تجارت ارائه کنند. این کارت به همراه یک سند تضمین توسط کشاورزان دریافت می‌شود که بر طبق آن کلیه مبلغ زعفران خریداری شده به کشاورز پرداخت خواهد شد.

نکته مهم آن که بازپرداخت مربوط به هزینه خرید زعفران به صورت مستقیم در «کارت زعفران» قرار می‌گیرد و پس از آن کشاورزان به این مبلغ دسترسی خواهند داشت. بانک تجارت پرداخت این مبلغ را به طور کامل تضمین می‌کند و به همین جهت کشاورزان با اطمینان خاطر به درآمد موردنیاز خود دست پیدا می‌کنند. تنها فرایندی که کشاورزان باید به دنبال آن باشند، ارائه زعفران تولید شده به شرکت طلای سرخ ایرانیان است تا پس از آن کلیه امور مربوطه توسط این شرکت و بانک تجارت به طور کامل پیگیری شود.

مطرح کردن پرسش‌های بیشتر در مورد این کارت

بانک تجارت موقعیتی را فراهم آورده است که کلیه کاربران علاقه‌مند به دریافت زعفران کارت بتوانند پرسش‌های مختلف خود را در این رابطه با پرسنل این بانک در میان بگذارند. شما می‌توانید با واحد ارتباط مشتریان بانک تجارت تماس بگیرید و پرسش‌های مدنظر خود را بیان کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت طلای سرخ ایرانیان نیز به عنوان یک شریک و همراه اصلی در این طرح آماده ارائه پاسخ به پرسش‌های شما  است.

این کارت ایده‌ای جذاب از سوی بانک تجارت است

آشنایی با طلای سرخ

سامانه اینترنتی طلای سرخ

زعفران کارت بانک تجارت که با همراهی شرکت طلای سرخ ایرانیان ایجاد شده است، یک سامانه اختصاصی دارد. در این سامانه موارد متعددی همچون شناخت نوع محصول،‌ تأیید شدن کشاورز و موارد مشابه صورت می‌گیرد. در واقع وجود چنین سامانه‌ای برای بحث خرید و فروش محصولی با ارزش بالا کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

با استفاده از سامانه اینترنتی طلای سرخ، کشاورزان عزیز دیگر نیاز نیست مدت زمان زیادی را به منظور فروش محصولات خود صرف کنند. از سوی دیگر، بحث صادرات زعفران با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود و هر دوی این موارد مزیت‌های متعددی برای اقتصاد کشور دارند.

وجود چنین طرح‌هایی مهمی که از سوی بانک تجارت مطرح می‌شوند، نشان‌دهنده آن هستند که این بانک همواره به فکر بهبود اقتصاد بخش کشاورزی و به خصوص حوزه زعفران است. با زعفران کارت بانک تجارت مشکلات متعدد کشاورزان در رابطه با تأمین هزینه‌های موردنیازشان به شدت کاهش می‌یابد.

چرخه مالی خاصی که با استفاده از کارت زعفران مربوط به بانک تجارت ایجاد شده است، می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف پیگیری شود تا کلیه کشاورزان زعفران خود را با خیال راحت به فروش برسانند و از سوی دیگر خریداران زعفران نیز مشکلی در زمینه تأمین زعفران برای کاربران خود نداشته باشند. در واقع باید بیان کرد که این روند، یک روند برد – برد برای خریدار و فروشنده به شمار می‌رود.

کشاورزان می‌توانند از خدمات ارائه شده با این کارت بهره‌ ببرند

سخن پایانی

بانک تجارت همواره در ردیف  بانک‌هایی قرار گرفته که تمام تلاش خود را به منظور بهبود فعالیت‌های صنعت کشاورزی در کشور به کار گرفته است. زعفران کارت جدیدترین طرح ارائه شده توسط این بانک به شمار می‌آید که هدف نهایی آن کمک به زعفران‌کاران است.

زعفران کارت بانک تجارت را می‌توان مانند یک پل ارتباطی میان کشاورزان و صادرکنندگان زعفران دانست. ایجاد این ارتباط برای هر دو سمت دارای مزایای متعددی است. در هر صورت نمی‌‌توان از اهمیت بسیار زیاد کارت زعفران ارائه شده توسط بانک تجارت چشم‌پوشی کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3MrEro