امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۴١ درصدی ارزش بازار فرابورس در ۶ ماهه

مدیرعامل فرابورس آیین افتتاحیه «بازار توافقی فرابورس ایران» گفت: ارزش بازار فرابورس در شش ماه نخست سال جاری ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش بازار سهام بوده که رشد ۴۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش فراسو به نقل از سنا، آیین افتتاحیه «بازار توافقی فرابورس ایران» با حضور رییس سازمان بورس و مدیرعامل فرابورس ایران در فرابورس برگزار شد.

در ابتدای مراسم، محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران عملکرد فرابورس در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ را تشریح کرد و گفت: ارزش بازار فرابورس در شش ماه نخست سال جاری ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش بازار سهام بوده که رشد ۴۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: معاملات اوراق در فرابورس طی این مدت ۷۰ درصد رشد کرده و معاملات سهام نیز ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

شیرازی اظهار کرد: میزان سهام آزاد شناور نیز افزایش یافته و میانگین ارزش معاملات به شناوری، بالا رفته است که نشان‌دهنده افزایش شفافیت است.

به گفته شیرازی در سال جاری گشایش نماد ۹ شرکت در فرابورس انجام شد. همچنین ۳۶۰۰ میلیارد تومان تامین مالی از طریق عرضه اولیه انجام شد.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تامین مالی جمعی از ابتدای امسال ۶ موافقت اصولی صادر شده و تامین مالی ۸۰ طرح انجام شده که نشان‌دهنده ۴۲۰ درصد افزایش تامین مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، افزود: در مجموع در بازارهای فرابورس رشد قابل توجهی رقم خورده که امید است با برنامه‌های در دست اجرا، این روند ادامه‌دار باشد.

محمدعلی شیرازی با بیان اینکه طی جلسه امروز قرار است بازاری با فعالیت غیر بورسی راه‌اندازی شود تا عملیات OTC هم در فرابورس اجرایی شود.

به گفته وی در فرابورس تنوع کاملی از ابزارها و بازارها برای سرمایه‌گذاران وجود دارد و هر فردی با هر سلیقه و هر میزان سرمایه می‌تواند در فرابورس سرمایه‌گذاری کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YwRLBP