امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با مدیرعامل شرکت بیمه کوثر

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه عصر روز سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲، با حضور در محل بیمه کوثر با دکتر ابوالفضل آقادادی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که با حضور مدیران ارشد دو مجموعه برگزار شد، دکتر عسگری با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه خاطرنشان کرد، شرکت بیمه کوثر از اولین شرکت‌های بیمه است که در دوره جدید مدیریت پژوهشکده بیمه تفاهم‌نامه همکاری با این مجموعه امضا نموده است. در حوزه ارائه محصولات تکافل نیز شرکت بیمه کوثر در فهرست اولین شرکت‌های متقاضی دریافت مجوز ارائه محصولات تکافل قرار دارد. پس از جلسه مشترک پژوهشکده بیمه با مدیران عامل شرکت‌های بیمه ارائه‌دهنده محصولات تکافل نیز شرکت بیمه کوثر تنها شرکتی بود که این موضوع را در هیات مدیره خود مطرح و با تاسیس اولین شرکت سهامی تکافلی در جمهوری اسلامی موافقت کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به همایش سالانه شرکت بیمه کوثر و تلاش پژوهشکده بیمه برای حضور موثر در این رویداد و انعکاس آن، آمادگی پژوهشکده را برای حمایت معنوی از همایش سال جاری و ارائه مقالات اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
دکتر عسگری از تلاش پژوهشکده بیمه برای برگزاری نشست مشترک میان  شرکت‌های بیمه ایرانی عرضه کننده محصول تکافل و شرکت‌های تکافلی مالزی و اندونزی با همکاری انجمن تکافل مالزی و انجمن شریعت اندونزی خبر داد و افزود، مساعدت پژوهشکده بیمه جهت برگزاری نشست مشترک میان شرکت بیمه کوثر و شرکت‌های تکافلی کشورهای مالزی و اندونزی قبل از همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۲، می‌تواند به عنوان اولین همکاری مشترک پژوهشکده بیمه و بیمه کوثر در شش ماهه دوم سال جاری به ثبت برسد.
دکتر عسگری در تشریح برنامه‌های آموزشی قابل ارائه توسط پژوهشکده بیمه تصریح کرد؛ طی دیدار اخیر مدیران ارشد صنعت بیمه با رییس جمهور و گفتگو پیرامون بحث اجرایی‌سازی تکافل در کشور، بر لزوم آشنایی  جامعه نخبگان و عموم مردم، از مزایای تکافل نسبت به بیمه رایج توصیه و تاکید شد، بر این اساس علاوه بر بحث پژوهش یکی از وظایف پژوهشکده بیمه، آموزش صنعت بیمه خواهد بود. در اصلاحیه آیین‌نامه شماره  ۹۰ شورای عالی بیمه نیز این موضوع بیان شده است. در حال حاضر پژوهشکده بیمه برگزاری دوره‌های حضوری و برخط را با همکاری دانشگاه‌های مطرح دنیا در دست اجرا دارد و این آمادگی را دارد که دوره‌های آموزش حضوری ویژه مدیران و کارگزاران بیمه کوثر را نیز در کنار سایر آموزش‌های عمومی برگزار نماید.
رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه خاطرنشان کرد؛ همایش بین‌المللی بیمه و توسعه در روزهای دوازدهم و سیزدهم آذرماه سال جاری برگزار می‌گردد و طی آن ایده‌های برتر پذیرفته شده در همایش به صنعت بیمه معرفی خواهد شد. تا این لحظه نیز ۳۰ مقاله از سوی کشورهای مختلف به دبیرخانه سمینار ارسال گردیده است و انتظار می‌رود شرکت بیمه کوثر نیز حضور پررنگی در این همایش داشته باشد.
دکتر عسگری با ارائه جرئیاتی در خصوص برگزاری سلسله وبینارهای تکافل با همکاری دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی اعلام کرد که پایگاه علم سنجی پژوهشکده در آینده نزدیک به منظور رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه در این زمینه راه‌اندازی خواهد شد. وی همچنین با تشریح فرایند حمایت پژوهشکده بیمه از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و تعیین استاد مشاور یا راهنمای دوم برای این آثار، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای همکاری با شرکت بیمه کوثر در حوزه نگارش پایان‌نامه و رساله، انتشار کتب و انجام طرح‌های پژوهشی سفارشی اعلام کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه از شرکت بیمه کوثر جهت مشارکت در دوره‌های آموزشی بین‌المللی پژوهشکده دعوت کرد و از تاسیس انجمن بین‌المللی تکافل بین کشورهای مسلمان با محوریت جمهوری اسلامی ایران خبر داد. وی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی و سند عملیاتی پژوهشکده بیمه در کمیسیون دائمی هیات امنای پژوهشکده بیمه تاکید کرد پژوهشکده بیمه ضمن استقبال از ایده‌های نوین در زمینه ارتباط با صنعت، به منظور هم‌اندیشی صاحبنظران و متخصصین حوزه‌های مختلف صنعت بیمه جلسات متعددی را به صورت ماهانه برگزار می‌کند که از جمله آن می‌توان به جلسات ماهانه هم‌اندیشی مدیران آموزش و پژوهش صنعت بیمه اشاره کرد.
دکتر عسگری با بیان تاکید وزیر علوم بر اهمیت گسترش ارتباط صنعت بیمه با دانشگاه‌ها تصریح کرد، پژوهشکده بیمه در سال گذشته میزبان ۴ عضو هیات علمی دانشگاه برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی بوده است و ضمن استخراج طرح پژوهشی و مقالات علمی، کارگاه‌های آموزشی نیز بر اساس محتوا و نتایج دوره‌های فرصت مطالعاتی برگزار گردیده است.
همچنین با تلاش پژوهشکده بیمه، قانون تاسیس شرکت‌های تکافل نیز در شورای فقهی صنعت بیمه تایید و به بیمه مرکزی ارسال گردیده است و به زودی مراحل قانونی تصویب خود را در محلس شورای اسلامی طی خواهد کرد.
در ادامه این دیدار، دکتر ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر ضمن خیرمقدم حضور دکتر عسگری و هیئت همراه اشاره داشت: بیمه کوثر همواره به دنبال بهره‌مندی از پژوهش‌های صورت پذیرفته در صنعت بیمه است. دکتر آقادادی عنوان نمود: بیمه کوثر در راستای سیاست های آموزشی و پژوهشی عملکرد مثبتی به منظور توسعه این امر داشته و با تشکیل شورای پژوهشی طرح‌های مناسبی در حال بررسی است و براساس تفاهم‌نامه قبلی، آمادگی کامل برای گسترش همکاری‌های فی مابین در حوزه آموزش، پژوهش، حمایت از طرح ها و پایان نامه‌ها و همچنین موضوع تکافل داریم.
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با ابراز خشنودی از حضور رئیس و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه، شرکت بیمه کوثر را مجموعه‌ای جوان و پویا برشمرد و اعلام کرد همکاری‌های دوجانبه پژوهشکده بیمه و بیمه کوثر مانند گذشته ادامه خواهد داشت. وی با اعلام جذب کارآموزان و دانشجویان استعداد درخشان از دانشگاه‌های علامه طباطبایی و خواجه نصیر‌الدین طوسی در بیمه کوثر، به برنامه‌های ویژه این شرکت در زمینه جذب نخبگان اشاره کرد.
دکتر آقادادی ضمن قدردانی از پژوهشکده بیمه برای حمایت معنوی از همایش سالانه بیمه کوثر که در پایان مهرماه سال جاری برگزار می‌گردد ابراز امیدواری کرد شرکت بیمه کوثر در همایش بین‌المللی بیمه و توسعه ۱۴۰۲ که همزمان با روز بیمه در آذرماه برگزار خواهد شد حضور و مشارکت فعال داشته باشد.
شایان ذکر است در بخش پایانی این نشست، مدیران شرکت بیمه کوثر ضمن بیان چالش‌های موجود در زمینه اجرایی سازی تکافل، سوالات و ابهامات خود را پیرامون ارائه پنجره تکافل و تاسیس اولین شرکت تخصصی تکافل در کشور مطرح و مدیران پژوهشکده بیمه نیز پاسخ‌های تخصصی خود را در این رابطه ارائه کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/amV8XD