امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

سبقت بیمه کوثر از برنامه با کسب سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در نیمه اول امسال

مدیرعامل بیمه کوثر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس این شرکت با تشریح عملکرد نیمه اول سال جاری،  از کسب سود یکهزار میلیارد تومانی خبر داد که فراتر از برنامه تحقق یافت.

به گزارش فراسو، دکتر ابوالفضل آقادادی، در این  نشست صمیمانه با خبرنگاران گفت: طبق اهداف و سیاست‌های از پیش تعیین شده، شرکت بیمه کوثر مقرر بود تا پایان امسال به یکهزار میلیارد تومان سود دست یابد، که با همت کارکنان توانسته است در نیمه اول امسال به سود ۹۴۰ میلیارد تومانی برسد و بنابراین می‌توان گفت سود یکهزار میلیارد تومانی طبق وعده‌های پیشین، پیش از موعد مقرر تحقق یافته است که این افتخاری برای شرکت محسوب می شود.

مدیرعامل بیمه کوثر تأکید کرد؛ این موفقیت به‌طور قطع با توجه ویژه به اصل مدیریت ریسک، کار تیمی و تسریع در پرداخت خسارت ها و رضایت‌مندی مشتریان حاصل شده است.

وی افزود: سود ۹۴۰ میلیارد تومانی در حالی محقق شده است که در مدت مشابه سال گذشته، سودی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان طی شش ماه حاصل شده بود.

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به عملکرد درخشان این شرکت در سال گذشته گفت: بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ با فروش بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریالی و درآمد ۲۵۰۰۰ میلیارد ریالی در حوزه سرمایه گذاری جزء شرکت های برتر صنعت بیمه بوده است.

دکتر آقادادی با بیان آن که حجم یا میزان فروش زیاد توسط یک شرکت بیمه‌ای ملاک عملکرد خوب آن شرکت‌ نیست، یادآور شد: آنچه که یک شرکت بیمه‌ای را از سایرین متمایز می‌کند، پرداخت خسارت به موقع و بدون دردسر برای مشتریانش است و به بیان دیگر، یک شرکت خوب بیمه‌ای با معیار فرایند پرداخت خسارت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر آن که عمده سود حاصل شده بیمه کوثر، سود عملیاتی بوده است، گفت: بخشی از سود شرکت بیمه کوثر ماحصل خرید و فروش سهام بوده است.

آقادادی به ترکیب پورتفوی شرکت اشاره و تصریح کرد: اصلاح پرتفوی در زمان کوتاه محقق نخواهد شد، ضمن این که در حال حاضر بین ۵۵ تا ۶۰ درصد پورتفوی شرکت را ثالث و درمان تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل بیمه‌ کوثر اهتمام این شرکت به ارتقای مداوم زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حفظ اطلاعات مشتریان را از جمله سیاست های محوری این شرکت کرد.

دکتر آقادادی در بخش دیگری از گفتگوی صمیمانه خود با نمایندگان رسانه ها به ضرورت طرح مباحث انتقادی از سوی رسانه ها برای پیشبرد بهتر امور گفت و تأکید کرد؛  بیمه کوثر همواره از مباحث انتقادی منصفانه و سازنده که به اعتلای این شرکت بینجامد استقبال می کند.

وی به وجود ۱۳۰۰ کارمند و ۱۵۰۰ نماینده فعال این شرکت اشاره کرد و گفت: بیمه کوثر برنامه‌های متعددی برای توسعه فعالیت‌هایش در دستور کار دارد ضمن آن که این شرکت دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با محوریت نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال، فردا ۳۰ مهرماه به میزبانی بیمه کوثر در محل کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

گفتنی است که در پایان این دیدار نمایندگان رسانه های حاضر در این نشست خبری ضمن بازدید از بخش هایی از ساختمان جدید مرکزی کوثر، با مدیرعامل و معاونین این شرکت عکس دسته جمعی گرفتند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XPol0d