امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

در سفر مرتضوی به بافق؛ نیروگاه ۲۵ مگاواتی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به بهره‌برداری رسید

در جریان سفر «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان بافق نیروگاه ۲۵ مگاواتی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، این نیروگاه جهت تأمین برق کارخانه‌های جوار معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳/۵ میلیون یورویی(هشت هزار میلیارد ریالی) به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این نیروگاه برای ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد و ساخت این پروژه سه ماه به طول انجامیده است.
بافق یکی از شهرهای صنعتی استان یزد محسوب می‌شود که از لحاظ معدنی بسیار غنی به حساب می‌آید و اولین معدن سنگ‌آهن ایران یعنی معدن سنگ‌آهن چغارت که تغذیه‌کننده شرکت ذوب‌آهن اصفهان در زمان تأسیس آن بوده، در ۱۰ کیلومتری این شهر واقع شده است.
ذخیره سنگ‌آهن بلوک معدنی بافق که از ساغند تا زرند کرمان ادامه دارد بالغ بر ۲ میلیارد تُن است که از آن جمله می‌توان به معادن چغارت با ۱۶۰ میلیون تُن ذخیره(۱۰۰ میلیون تُن برداشت شده و ۶۰ میلیون تُن باقی‌مانده) اشاره کرد.
معادن سنگ‌آهن چغارت، آنومالی شمالی، سه چاهون و لکه سیاه به‌عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شناخته می‌شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز حضور در استان یزد به‌منظور کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مجتمع صنعتی‌معدنی سنگ‌آهن مرکزی ایران، بازدید از روند اجرایی پروژه آهن اسفنجی و آغاز بهره‌برداری از معادن ساغند شمالی به شهرستان بافق سفر کرده است.
بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران، افتتاح فاز ۱ جاده بافق–‌بهاباد، افتتاح فاز نخست مجموعه آبی شرکت سنگ‌آهن بافق شامل استخر و مجموعه آب‌درمانی، بهره‌برداری از فاز ۱ شهربازی مهارتی‌حرکتی و کلنگ‌زنی فاز ۲ این پروژه و بازدید از مجموعه فرهنگی‌ورزشی کارگران از دیگر برنامه‌های مرتضوی در سفر به بافق استان یزد است.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RGevRH