امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

خاندوزی: شعب ارزی بانک‌های دولتی با درخواست فعالان اقتصادی گلستان افزایش می یابد

وزیر اقتصاد از تصمیم گیری برای  استقرار گمرک با کد مستقل و افزایش تعداد شعب ارزی بانک‌های دولتی در استات گلستان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گنبد کاووس خزر داد.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر به استان گلستان و در حاشیه هفتاد و دومین نشست  شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه‌ای که شرق استان می‌تواند در توسعه اقتصادی استان گلستان داشته باشد فعالان اقتصادی در این جلسه نکات و مشکلاتی را مطرح کردند و در خصوص برخی از آنها در همین جلسه تصمیم گیری شد.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به نیاز به استقرار گمرک در ارتباط با کد مستقل گمرکی در این منطقه و افزایش تعداد شعب ارزی بانک‌های دولتی در این منطقه تصمیم گرفته شد.

خاندوزی افزود: با توجه به اینکه نیاز بود پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد گلستان سرعت پیدا کند بانک های صادرات و ملی قبل از سفر رئیس جمهور مکلف شدند در اتمام فرآیندهای اداری تسریع کننند تا شاهد اجرای فعالیت عملیاتی در این پروژه باشیم.

وزیر اقتصاد همچنین یادآور شد: درباره کریدور شمال به جنوب شرق خزر و نقش منطقه آزاد اینچه برون مقرر شد با مشارکت یکی از شرکت های ذیل بانک های دولت محصور شدن فاز اول منطقه آزاد اینچه برون به سرعت در سال جاری آغاز شود تا فعالان اقتصادی از مزایای منطقه آزاد و کاهش قابل توجه هزینه های گمرکی و مالیاتی استفاده کنند.

وی گفت: با تلاش‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت میدان نفتی هیرکان که فعالیت‌های عمده ای درباره قطعی شدن کشف این میدان جدید صورت گرفته بود به نتیجه قطعی رسید و در عمق سه هزار متری منطقه، میدان نفتی هیرکان با حداقل ۲۷ میلیون بشکه ذخیره قطعی شناسایی شده مورد تایید وزارت نفت قرار گرفت که امیدواریم موجب توسعه اقتصادی استان شود.

وی افزود: مجموعه این موارد در کنار پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور هم درباره خلیج گرگان و پروژه های دیگر مانند سد نرما و … وجود داشت و با پیگیری استاندار و نمایندگان مجلس موجب خواهد شد که د سفر دوم آقای رئیس جمهور به این استان شاهد اخبار خوبی باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/mVXgGh