امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

با رشد ۵۴ درصدی فروش رقم خورد: کارنامه ۱۴۰۲ اتکایی امین با تراز ۳۹۰ درصد

شرکت بیمه اتکایی امین سال مالی ۱۴۰۲ خود را با رشد ۵۴ درصدی حق بیمه قبولی اتکایی به پایان برد و تراز مثبت ۳۹۰ درصدی را ثبت کرد و به استقبال سال مالی ۱۴۰۳ رفت.

به گزارش فراسو، این شرکت از محل پذیرش اتکایی بیمه‌گران در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۹۵ میلیون ریال درآمد داشته که رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال مالی گذشته داشته است.

کارنامه این بیمه‌گر اتکایی باسابقه در سال مالی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که از کل حق بیمه صادره، ۲۴ درصد به رشته بیمه آتش سوزی، ۲۱ درصد به رشته بیمه نفت و انرژی، ۱۶ درصد به رشته بیمه باربری، ۱۴ درصد به رشته بیمه هواپیما و ۳ درصد به رشته بیمه مسئولیت اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه مهندسی و کشتی هم هر کدام ۱۰ درصد برآورد شده است.

 بیمه اتکایی امین در سال مالی ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۹۴ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که ۶۵ درصد به پرونده‌های خسارت در رشته آتش‌سوزی، ۱۴ درصد به بیمه مسئولیت و ۹ درصد به بیمه مهندسی اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه هواپیما ۴ درصد، باربری و نفت و انرژی هر کدام ۳ درصد و کشتی هم ۴ درصد بوده است.

این بیمه‌گر اتکایی در شهریور امسال بالغ بر ۲۱۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال درآمد از محل صدور بیمه‌نامه داشته که تراز مثبت ۱۲۲ درصدی را ثبت کرده و انتظار می‌رود با توجه به سرمایه ۸ هزار میلیارد ریالی ثبت شده، روند سودسازی این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱۰شهریور ۱۴۰۳ تداوم داشته باشد به ویژه اینکه هیات مدیره بیمه اتکایی امین در صدد افزایش سرمایه ۵۵ درصدی است که قرار است ساختار مالی شرکت تقویت شود و افزایش سرمایه تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران، سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای صورت می‌گیرد./دنیای بیمه

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ytjMlX