امروز سه شنبه، ۱ خرداد ۱۴۰۳

اهمیت ویژه مؤلفه جمعیت در شتاب‌بخشی و استمرار حرکت کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه

دکتر شکیبا محبی‌تبار، دبیر ستاد ملی جمعیت در سفر به استان کرمان ضمن شرکت در نشست امور بانوان اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان کرمان و بازدید از زایشگاه بیمارستان تأمین‌اجتماعی پیامبر اعظم کرمان، در دیدار مسئولین قرارگاه جوانی جمعیت استانداری کرمان و فعالین موسسات مردمی جمعیت با اشاره به اهمیت مؤلفه جمعیت در شتاب‌بخشی و استمرار حرکت کشور در مسیر توسعه همه‌جانبه، بر استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای افزایش جمعیت تأکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی در این سفر در جمع بانوان شاغل در تأمین‌اجتماعی استان کرمان، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت در کشور، استراتژی دولت سیزدهم فرهنگ‌سازی، ایجاد شرایط مناسب و تشویق افزایش فرزندآوری خانواده‌های ایرانی است. مؤلفه جمعیت یکی از اولویت‌های مهم در موضوع مبانی حاکمیتی است و ستاد ملی جمعیت با چنین دیدگاهی  اهداف خود را پیش می‌برد.
محبی‌تبار همچنین گفت: نسبت به شرایط دیگر کشورهای دنیا، با توجه به ذخایر فرهنگی و معنوی و اسلامی که در فرهنگ و سنن ایرانی و اسلامی وجود دارد، ظرفیت‌های فراوانی برای غلبه بر مشکل نرخ پایین افزایش جمعیت و حرکت جهان به سمت سالمندی جمعیت داریم که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
دبیر ستاد ملی جمعیت تصریح کرد: سازمان‌ها بایستی در راستای افزایش جمعیت، دستورالعمل‌ها را طوری طراحی کنند که مانعی برای خانواده‌ها در راستای افزایش جمعیت وجود نداشته باشد و در بُعد فرهنگی هم بایستی تغییرات به‌گونه‌ای باشد که ماحصل آنها تغییرات در رفتار مردم باشد.
محبی‌تبار ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این دوران‌، شاهد ایثارگری‌های کم‌نظیر  رزمندگان، شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها بودیم و تجلیل از شهدا و خانواده شهدا، کاری است که باید در راستای زنده نگاه‌داشتن فرهنگ ایثار و مقاومت همواره مورد توجه باشد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص موضوع فرزند‌آوری گفت: مقام معظم رهبری فرزندآوری را نوعی جهاد توصیف کرده‌اند که در واقع مقابله با عوامل شیطانی است که هدفشان نابودی نهاد بنیادین و مقدس خانواده است.
براساس این گزارش، محبی تبار در جریان این سفر به‌همراه مدیران بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی استان کرمان و تعدادی از همکاران فرزند شهید با حضور در مرقد مطهر شهدای کرمان به‌ویژه سید‌الشهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با آرمان‌‌های شهدای والا مقام تجدید میثاق کردند.
وی همچنین در دیدار با مادر شهیدان حمید و علی‌اکبر باقری از شهدای رفسنجان و تجلیل از خانواده شهید، هدیه و لوح تقدیر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را به مادر این شهیدان تقدیم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FS0ofS