امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

استقرار نظام مدیریت ایمنی توسط ۴۵ درصد شرکت‌های پتروشیمی

 مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل (HSE) شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امسال ۴۵ درصد شرکت‌های پتروشیمی نظام مدیریت ایمنی فرایند را استقرار بخشیده‌اند یا در حال انجام این کار هستند.

به گزارش فراسو، «داود عمادی» امروز  در نخستین همایش ایمنی فرایند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزود: بحث نظام مدیریت ایمنی فرایند (PSM) در سال ۱۳۸۸ در پتروشیمی مطرح شد و شرکت پلیمر «آریاساسول» نخستین شرکت پتروشیمی بود که استقرار این نظام را آغاز کرد.

وی گفت: در سال ۱۳۹۵ بروز حادثه‌ای در یکی از مجتمع‌های پتروشیمی موجب شد بحث استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند شتاب بیشتری بگیرد.

عمادی ادامه‌داد: از سال ۱۳۹۰، ۱۲ درصد شرکت‌های پتروشیمی شروع به استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند کردند، این تعداد در سال ۹۶ به ۱۵ درصد رسید و در سال جاری ۴۵ درصد شرکت‌ها این نظام را مستقر کرده‌اند یا در حال انجام این کار هستند.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل (HSE) شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره نقشه راه صنعت پتروشیمی برای استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند، گفت: در پنج سال آینده ۸۰ درصد شرکت‌های پتروشیمی استقرار نظام مدیریت ایمنی فرایند را آغاز خواهند کرد و تا سال ۱۴۱۲ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: وضعیت شرکت‌هایی که نظام مدیریت ایمنی فرایند را استقرار بخشیده‌اند نشان می‌دهد که هرچه زودتر این نظام را در شرکت‌ها استقرار بخشیم، از بروز حوادث پیشگیری خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/efpQm3