امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳

اجرای کامل سامانه مؤدیان زمینه‌ساز مقابله مؤثر با فرار مالیاتی است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ضرورت مقابله با فرار مالیاتی و در دستور کار قرار دادن آن گفت: استقرار سامانه‌های هوشمندی مانند سامانه مؤدیان می‌تواند به برقراری بیش از پیش عدالت در امر مالیات ستانی و مقابله مؤثرتر با فرارهای مالیاتی بیانجامد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، علی نقیب، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این موضوع که راه‌اندازی کامل سامانه مؤدیان می‌تواند به ما در فاصله گرفتن از مالیات گیری تخمینی، علی الرأسی، خود اظهاری و ممیزمحور کمک کند، تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های نوین در اطلاعات محور کردن مالیات ستانی مؤثر هستند.

نقیب با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا جای ممکن نقص‌های سامانه مؤدیان را به حداقل برسانیم، اظهار داشت: سامانه‌ها باید همه‌جانبه نگر باشند و بتوانند نیازهای ما را برطرف کنند. سامانه‌ها به خودی خود کارساز نیستند و باید به درستی برنامه‌ریزی شوند تا برایمان مزیت داشته باشند.

وی در ادامه بهره‌مندی از مزیت‌های سامانه‌ی مؤدیان به صورت کامل را در گرو رفع مشکلات این سامانه عنوان کرد و اظهار داشت: طی یک سال اخیر که فاز اول سامانه مؤدیان راه‌اندازی شده است توانسته‌ایم شفافیت نسبی در میزان درآمد مشاغل خاص مانند وکلا و پزشکان ایجاد کنیم که اقدام مناسبی است و به مالیات گیری عادلانه کمک می‌کند.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌هاست و برای اداره‌ی کشور ضروری است، افزود: باید با بهره‌گیری از سامانه‌های به‌روز مالیاتی به اخذ مالیات هوشمند، عادلانه و دقیق مبادرت کنیم. قطعاً سامانه مؤدیان مزیت‌های زیادی برای کشور دارد و راه‌اندازی کامل آن می‌تواند بسیاری از مشکلاتمان را حل کند.

نقیب رشد اقتصادی را در گرو حمایت از فعالان اقتصادی و کسانی که می‌خواهند در یک فضای سالم فعالیت داشته و به پیشرفت کشور کمک کنند دانست و خاطرنشان کرد: هوشمندسازی و روند مالیات ستانی عادلانه به ایجاد بستر مناسب برای فعالیت این افراد می‌انجامد و از یأس و ناامیدی فعالان اقتصادی واقعی کشور جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5Agupv