امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

برای رفع نیازهای ضروری به سراغ “انتخاب پلاس “بانک ایران زمین بروید

یکی از مهم‌ترین طرح‌های جدید ارائه شده از سوی بانک ایران زمین، طرح انتخاب پلاس محسوب می‌شود که باهدف ساده‌سازی روند ارائه تسهیلات بانکی ارایه شده است. با طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین همه مشتریان بانک و سایر متقاضیان می‌‌توانند به تسهیلات مورد نظرخود از جمله تأمین هزینه مسکن،‌ تحصیل، جهیزیه و موارد مشابه بهره ببرند.

به گزارش فراسو، بانک ایران زمین همواره به دلیل ارائه طرح‌های تسهیلاتی متنوع که هر یک دارای مزایای مختص به خود هستند، ‌ مشهور است. طرح انتخاب پلاس نیز یکی از طرح‌های بسیار مناسب این بانک محسوب می‌شود که با استفاده از آن هر مشتری می‌تواند به میزان سه برابر میانگین موجودی خود تسهیلات دریافت کند.

طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین در دو مدل مختلف ارائه می‌شود

این طرح به طور کلی دو مدل مختلف دارد که هر یک از علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنند. این تنوع موجب می‌شود تا طیف بزرگ‌تری از مشتریان بانک ایران زمین امکان برخورداری از تسهیلات مذکور را داشته باشند. در هر دو مدل نوع عقد و نحوه بازپرداخت به شکل «مبادله‌ای و در اقساط مساوی ماهانه» خواهد بود

حداقل سپرده مورد نیاز که باید توسط مشتری ارائه شود نیز برابر با ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. این میزان از حداقل سپرده برای دریافت چنین تسهیلاتی واقعاً مناسب به نظر می‌رسد. بر اساس گفته‌هایمسئولان بانک ایران زمین، میزان حداقل مدت رسوب سپرده در بانک به منظور استفاده از تسهیلات انتخاب پلاس برابر با ۳ ماه است. نرخ سودی که برای این نوع تسهیلات در نظر گرفته شده است نیز بر اساس مصوبه بانک مرکزی تعیین می‌شود.

دریافت وام فوری ۳۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن تنها با افتتاح حساب در این بانک
مبلغ این تسهیلات چقدر است؟

طبیعتاً مهم‌ترین پرسشی که در مورد طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین مطرح می‌شود مربوط به مبلغ کلی تسهیلات ارائه شده در این طرح است. به طور کلی  میزان تسهیلات دریافتی در این طرح به مدل طرح مدنظر متقاضی بستگی دارد. در اولین مدل از طرح انتخاب پلاس، مشتریان می‌توانند دو برابر میانگین موجودی خود و تا حداکثر ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال وام دریافت کنند، اما در مدل دوم امکان دریافت تسهیلات بیشتر یعنی تا سه برابر میانگین موجود نیز وجود دارد.

البته متقاضیان توجه داشته باشند که در مدل دوم حداکثر تسهیلات تعیین شده برابر با ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال است. با توجه به این موارد می‌توان بیان کرد که هر دو مدل می‌تواند به عنوان یک گزینه تسهیلاتی مناسب برای اکثر متقاضیان معرفی شوند. موضوع کلی این تسهیلات کمک هزینه جهت پرداخت هزینه‌های ضروری است و به همین دلیل نیازی به ارائه فاکتور به بانک وجود ندارد.

مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات

مدت زمان بازپرداخت تسهیلات انتخاب پلاس بانک ایران زمین نیز از جمله مواردی به شمار می‌آید که ارتباط مستقیمی به طرح انتخابی متقاضی دریافت تسهیلات دارد. چنانچه مدل اول (۲ برابر میانگین) را انتخاب کرده باشند، مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر ۳۶ ماه خواهد بود. برای مدل دوم نیز یک بازه زمانی حداکثر ۲۴ ماهه تعیین شده است.

نحوه دریافت این تسهیلات

بانک ایران زمین-کاماپرس

سپرده ویژه طرح انتخاب پلاس از نوع سپرده کوتاه مدت محسوب می‌شود که نرخ یک درصد برای آن تعیین شده است. توجه داشته باشید که محاسبه میانگین این سپرده از همان زمان شروع طرح آغاز می‌شود. از سوی دیگر، امکان واریز و یا برداشت نیز برای این سپرده مهم در نظر گرفته شده است. بانک ایران زمین حداکثر مدت زمان تعیین شده به منظور بهره‌گیری از میانگین مذبور را برای اخذ تسهیلات انتخاب پلاس یک ماه عنوان کرده است.

نرخ جریمه و عدم بازپرداخت

همانند هر تسهیلات دیگری، تسهیلات طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین نیز دارای نرخ جریمه مختص به خود است. بر اساس تصمیمات گرفته شده، نرخ جریمه مربوط به عدم ایفای تعهدات از سوی دریافت کننده تسهیلات برابر با بیشترین میزان سود ناشی از تسهیلات (بیست و سه درصد) به اضافه شش درصد است.

نکته مهم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد این طرح باید به آن اشاره کنیم، عدم نیاز به ارائه وثیقه نقدی توسط مشتری است. در بسیاری از طرح‌های تسهیلاتی، موضوع ارائه کردن وثیقه نقدی به مشکلی اساسی برای مشتریان تبدیل می‌شد و به همین دلیل عده ای از متقاضیان نمی توانند به سهولت از تسهیلات مورد نظر خودبهره مند شوند. بانک ایران زمین با شناخت کامل از این موضوع، تصمیم گرفت مشتریان علاقه‌مند به دریافت تسهیلات طرح انتخاب پلاس به وثیقه نقدی نیاز نداشته باشند و بتوانند بدون ارایه وثیقه از مزایای چنین طرح بی‌نظیری بهره ببرند.

قابل ذکر است که به منظور دریافت این تسهیلات، شرایط حساب متقاضی پیش از پرداخت مبالغ مربوطه به طور کامل چک می‌شود. تنها افرادی می‌توانند به صورت مستقیم از تسهیلات طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین بهره ببرند که به بانک بدهکار نباشند و یا چک برگشتی خاصی به نام آن‌ها ثبت نشده باشد. در صورت وجود  هر یک از این موارد اشاره شده، ‌ ابتدا  باید نسبت به رفع مشکل اقدام شود و سپس درخواست خود را نسبت به دریافت تسهیلات طرح انتخاب ارائه کنید.

سود این طرح مطابق مصوبه بانک مرکزی ۲۳ درصد است

بدون شک یکی از بانک‌هایی که در سال‌های اخیر تسهیلات متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار داده، بانک ایران زمین است. این بانک با ارائه طرح‌های تسهیلاتی مختلف از جمله طرح انتخاب پلاس در تلاش است تا به حل مشکلات مالی هموطنان ایفای نقش نماید.

با یک نگاه ساده به طرح انتخاب پلاس بانک ایران زمین می‌توان دریافت که این طرح برای همه مزیت‌های متنوعی دارد. بهره‌گیری از تسهیلاتی به اندازه سه برابر میانگین موجودی و امکان بازپرداخت ۲۴ و ۳۶ ماهه از جمله این مزایا بشمار می آید که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

و در پایان اینکه طرح مورد اشاره یکی از مناسب ترین طرح‌های تسهیلاتی در بین بانک‌های کشور به شمار می‌رود.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/hBYzvT