امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور: امکان توسعه کالابرگ وجود دارد/ کاهش فاصله طبقاتی و ثبات قیمت از اهداف پرداخت یارانه‌ها

رئیس‌جمهور گفت: هدف دولت از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی جلوگیری از ایجاد تلاطم در سفره مردم با تغییر احتمالی قیمت ارز بوده است و در حال حاضر به ۵ دهک کالابرگ تخصیص یافته که امکان توسعه آن وجود دارد.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،« سید‌ابراهیم رئیسی» صبح امروز سه‌شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه‌های داخلی و خارجی به مناسبت هفته دولت، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی (ع) و نیز آرزوی زیارتی دلنشین برای زائران اربعین، از همه اصحاب رسانه که همواره دولت را در اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار یاری کرده، با نقدهای منصفانه به دولت کمک و ارتباطی دوسویه میان مردم و دولت ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر درباره برنامه دولت برای نحوه توزیع یارانه‌ها و حمایت از دهک‌های پایین جامعه، با اشاره به اقدامات دولت در اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: امروز به غیر از یک دهک مابقی افراد جامعه یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند که با اضافه شدن کالابرگ به سبد معیشت این رقم افزایش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه علت تاخیر در ارائه کالابرگ، آماده نبودن زیرساخت‌های آن بوده است، افزود: از زمان تعیین شده ارائه کالابرگ به صورت آزمایشی در چند استان آغاز شده است، هدف دولت از این اقدام جلوگیری از ایجاد تلاطم در سفره مردم با تغییر احتمالی قیمت ارز بوده است و در حال حاضر به ۵ دهک کالابرگ تخصیص یافته که امکان توسعه آن وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش یارانه در دولت از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۲۰ هزار تومان اظهار داشت: آنچه در موضوع پرداخت یارانه‌ها مورد توجه دولت بوده است، کم کردن فاصله طبقاتی، ثبات در قیمت‌ها و کاهش نرخ کالاهاست که تحقق این اهداف در گرو موفقیت دولت در رشد تولید است.

دکتر رئیسی افزایش ارزش پول ملی به‌رغم توطئه و حربه‌های دشمنان با دست‌کاری در قیمت‌ها و عددسازی در فضای مجازی را از جمله برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال سه دستگاه اقتصادی دولت یعنی وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برنامه‌ای برای تحقق شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) ارائه کرده‌اند که به صورت مستمر رصد و تحقق آن در حال پیگیری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ادعا کردند هدف دولت از اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها جبران کسری بودجه بوده است، افزود: محاسبه میزان افزایش یارانه‌ها به دهک‌های مختلف جامعه نشان می‌دهد که تلاش دولت توزیع عادلانه یارانه و حذف رانت‌خواری بوده است نه درآمدزایی برای دولت.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4xBJQ7