معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: نگاه ما به بازارهای ورودی گردشگری کشور متوازن است همانطور که بازارهای نوظهور دارای اهمیت است بازارهای سنتی همانند اروپا را نیز در اولویت قرار دارند.
به گزارش فراسو، علیاصغر شالبافیان در نشست با حسین موسوی شهردار سمنان، امیر کرمزاده مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی این استان و نیز جمعی از مدیران و کارشناسان این حوزه در محل معاونت گردشگری، ضمن بررسی دستاورد سفر به کشور چین با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در ماه جاری و نیز بررسی برنامهها و اقدامات استان سمنان در پی عضویت کشورمان در ائتلاف بینالمللی شهرهای گردشگری جاده ابریشم ۲۰۲۳ و انتخاب استان سمنان بهعنوان نماینده ایران در ائتلاف مذکور گفت: حضور در کشور چین و برگزاری road show یا معرفی ظرفیت های گردشگری فرصتی ویژه را فراهم آورد تا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بتوانیم ظرفیتهای گردشگری کشور را با تاکید بر اهمیت جاده ابریشم در استان سمنان معرفی و برنامههای آتی خود را در خصوص میزبانی شهردارهای عضو این اتحاد اعلام کنیم.
ویبا تاکید بر اینکه برنامههای اجرایی برای شکوفایی ظرفیت جاده ابریشم در استان سمنان به عنوان پایلوت در دست اقدام قرار دارد، افزود: تشکیل دبیرخانه جاده ابریشم با همکاری شهرداری سمنان مهمترین اقدامی است که با شکلگیری آن هسته عملیاتی مشخصی ایجاد میشود و امکان برنامهریزی و پیگیری امور را مهیا خواهد کرد.
شالبافیان همچنین در نظر گرفتن مشوقهای ساخت تاسیسات و مراکز اقامتی مورد نیاز استان سمنان را نیز یکی دیگر از گامهای پیش رو عنوان و در همین راستا توجه به تولید محتوا را نیز در راس امور ضروری برای معرفی استان مطرح کرد.
معاون گردشگری تلاش برای تبدیل استان سمنان به عنوان مقصد گردشگری و خروج آن از محور گذر صرف بودن را نیز مطرح کرد و افزود: با پیوست جاده ابریشم به استان سمنان میتوانیم از برند حاصل برای معرفی هر چه بیشتر به عنوان مقصد گردشگری داخلی و سپس گردشگری خارجی بهرهمند شویم و با تکیه بر محتواسازی از تمامی ابزارهای اطلاعرسانی ومعرفی استفاده کنیم.
بنا به گفته معاون گردشگری همکاری با اعضای ائتلاف به منظور برگزاری نشستهای متوالی و پیگیری اقدامات، تامین زیرساختهای لازم، تعریف تورهای آشناسازی گردشگری و نیز توجه به موضوع تامین امنیت و فعال کردن برند جاده ابریشم و کاروانسراهای تاریخی به استان سمنان نیز در دستور کار قرار گرفت.
معاون گردشگری همچنین ضمن تشریح اقدامات برای استفاده از فرصتهای جاده ابریشم در فضای بینالملل و جذب گردشگر، از تلاش برای بهرهمندی متوازن از تمامی بازارهای ورودی گردشگری خبر داد و گفت: علاوه بر بازارهای نوظهور، بازارهای سنتی و قدیمی گردشگری ایران همانند اروپا دارای اهمیت زیادی هستند و کوشش میکنیم نگاه یکپارچهای به این موضوع داشته باشیم.