امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با حضور مرتضوی افتتاح شد

کارخانه شیر خشک پگاه ارومیه با ظرفیت دریافت روزانه ۲۰۰ تُن شیر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، «سید صولت مرتضوی» در حاشیه این آیین افتتاح گفت: به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه یکی از برکات سفر اول رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی است و در آن سفر دستورات لازم برای تکمیل طرح صادر شده بود.
مرتضوی افزود: تولید روزانه ۲۰۰ تُن پودر شیر خشک در این کارخانه در دستور کار قرار گرفته که بستر جلوگیری از وابستگی را فراهم و به اشتغال نیز کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: علاوه بر اشتغال مستقیم در کارخانه، تولید ۲۰۰ تُن شیر خام نیز به یک مجموعه بزرگ دامداری نیاز دارد که در این حوزه هم اشتغال‌زایی قابل توجهی می‌تواند صورت گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه تولید شیر در کشور صورت گرفته، استفاده از توان و تخصص داخلی برای تولید برخی مواد اولیه، جلوگیری از واردات آن اقلام و همچنین ساخت ماشین‌آلات بوده که اقدامی قابل توجه به شمار می‌رود.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/MqkpfH