امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی: فرهنگ سازی مالیاتی باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرداخت مالیات همچون یک دین بر عهده تک تک آحاد ملت است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار و گفتگو با دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ مالیاتی و تبیین نحوه مصارف آن در جامعه اظهار داشت: مالیات حق الناس است و پرداخت مالیات برای آحاد جامعه در صورت وجوب آن الزامی است.

وی در ادامه فرهنگ سازی مالیاتی و تبیین رویکردها و تشریح اقدامات نظام مالیاتی را در افزایش تمکین مالیاتی بسیار مهم دانست و بیان داشت: باید برای جامعه به درستی تبیین شود که محل تأمین هزینه‌ های خدمات اجتماعی و اداره بخش‌های مختلف کشور در جهت توسعه و پیشرفت، همین مالیات‌هایی است که مردم می ‌پردازند و همه آحاد جامعه نیز از آن بهره ‌مند می‌ شوند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم وقتی از اموال و خدمات عمومی مثل بیمارستان ها، پارک ها و نظایر آن استفاده می کنند، باید درقبال استفاده از آن مالیات نیز بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همانطور که خمس و زکات واجب است، مالیات هم دقیقا مثل خمس و ذکات واجب است.

دکتر سبحانیان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد، اقدامات و برنامه ‌های پیش روی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه رویکرد نظام مالیاتی تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی، ایجاد شفافیت اقتصادی و برقراری عدالت هر چه بیشتر در دریافت مالیات و کاهش فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و اصناف است، گفت: شفاف ‌سازی موارد مصرف و هزینه کرد مالیات برای عموم مردم، یکی از توفیقات سازمان امور مالیاتی در جهت فرهنگ‌سازی و افزایش اقبال عمومی در همراهی با نظام مالیاتی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/1IRMfx