امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

موسی رضایی: هوشمندسازی هدف اصلی بیمه البرز در یک سال آینده است

مراسم رونمایی از سامانه برخط ثبت خسارت بدنه خودرو شرکت بیمه البرز با حضور مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی؛ علی بنیادی‌نایینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی؛ موسی رضایی‌میرقائد، مدیرعامل بیمه البرز و اعضای هیئت‌مدیره بیمه البرز برگزار شد.

به گزارش فراسو، مدیرعامل بیمه البرز در این مراسم ضمن تشریح دستاوردهای بیمه البرز به اقدامات ابلاغ‌شده از سوی بیمه مرکزی پرداخت: «یکی از مسائلی که مورد تأکید بیمه مرکزی بود، موضوع نیروی انسانی بیمه البرز بود که با حمایت، سیاست‌گذاری و همدلی اعضای هیئت‌مدیره بیمه البرز به انجام رسید.»

او در خصوص سیر صعودی بیمه البرز تأکید کرد: «در ماه‌های اخیر دستاوردهای بزرگی را کسب کردیم که از میان آن‌ها می‌توان به رشد ۱۰۴ درصدی در حق بیمه تولیدی و کاهش نسبت خسارت از ۵۱ درصد به ۳۸ در مدت مشابه سال قبل اشاره کرد که می‌تواند حاکی از کنترل ریسک مناسب بیمه البرز در طی این مدت باشد.»

موسی رضایی ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین اتفاقات هفته گذشته که با تصویب اعضای هیئت‌مدیره بیمه البرز به انجام رسید، افزایش سرمایه این شرکت از ۳۵۰۰ میلیارد به ۷۰۰۰ میلیارد بود.»

به گفته او با این اتفاق شرکت بیمه البرز می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه خصوصی کشور در بخش افزایش سرمایه نیز مطرح باشد.

رضایی معتقد است بیمه زندگی از جمله موضوعاتی بوده است که بیمه البرز در طی سال‌های گذشته از فعالیت در حوزه آن مغفول مانده ازاین‌رو محصول بیمه شوکا که یک محصول بیمه جدید و منحصربه‌فرد در صنعت بیمه است را راه‌اندازی کرده‌اند. او بیان کرد: «طی سه‌ماهه گذشته بیمه البرز بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که این نتیجه تلاش‌های شبکه فروش بیمه البرز است و حرکت رو به رشدی برای شرکت بیمه البرز محسوب می‌شود.»

مدیرعامل بیمه البرز ضمن ابراز امیدواری برای کسب رکورد فروش بیمه‌های زندگی اعلام کرد: «امیدواریم تا پایان امسال رقم مطلوبی را درفروش بیمه‌های زندگی داشته باشیم. چراکه با ادامه این روند شرکت بیمه البرز می‌تواند جزو سه شرکت برتر صنعت بیمه در حوزه فروش بیمه‌های زندگی قرار گیرد.»

او با اشاره بر دستاوردهای بیمه البرز در حوزه بین‌الملل افزود: «در بخش بین‌الملل نیز همان‌طور که می‌دانید بیمه البرز با حمایت بیمه مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی موفق به اخذ مجوز تأسیس برای دو شرکت بیمه سلام در حوزه بیمه‌های اتکایی و مودت در حوزه بیمه‌های مستقیم در کشور سوریه شد. در حال حاضر همکاران ما در کشور سوریه مستقر هستند و امیدوارم بتوانیم پس از نهایی شدن فرایندهای اجرایی تا پایان شهریورماه صدور بیمه‌نامه‌ها برای حمایت از سرمایه‌گذاران ایرانی مستقر در سوریه و زواری که از سراسر دنیا قصد سفر به اماکن زیارتی سوریه رادارند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های حوادث، درمان و … قرار گیرند.»

موسی رضایی با تأکید بر ضرورت هوشمند سازی فرایندها در صنعت بیمه گفت: «ما پیش‌ازاین در برنامه‌های خود اعلام کرده بودیم که بیمه البرز تا پایان سال ۱۴۰۲ بیمه البرز هوشمند خواهد بود. به همین خاطر امروز توانسته‌ایم در بخش درمان و خودرو سامانه ثبت خسارت و پرداخت خسارت آنلاین را رونمایی کنیم.»

به گفته او بیمه البرز طی دوماهه گذشته توانسته است با سامانه برخط خود در بخش درمان فرایند ثبت و پرداخت خسارت جمعیتی بالغ‌بر ۳۵۰ هزار نفر را به انجام برساند. رضایی معتقد است یکی از دلایل کنترل نسبت خسارت، سامانه جدید بیمه البرز است که به‌صورت هوشمند کنترل و نظارت بر فرایند ثبت و پرداخت خسارت را بر عهده دارد.

مدیرعامل بیمه البرز در ادامه به هوشمند سازی این شرکت در خصوص خسارت خودرو پرداخت و تصریح کرد: «در بخش خسارت خودرو نیز تمام فرایند ثبت خسارت، تأیید توسط کارشناسان و پرداخت آن در کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. البته سامانه یاقوت سامانه‌ای مربوط به دو سال گذشته است که بیمه البرز از آن رونمایی کرده بود. ما در محصولات جدید خود تلاش کردیم آن‌ها را به‌صورت یکپارچه و تجمیع خدمت بر یک بستر ارائه دهیم. همچنین ما در طراحی سامانه ثبت خسارت خودرو مواردی را در نظر گرفتیم تا حتی افراد مبتدی بتوانند تنها در ۱۵ دقیقه ثبت اطلاعات خود را به انجام برسانند.»/مراقب بیمه

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/EzBy6P