امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

سبحانیان: دریافت مالیات بصورت هوشمند به سود فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مقارن با هفته دولت و در سفر به مشهد مقدس گفت: دریافت مالیات بصورت هوشمند بر خلاف روش سنتی پیشین به سود فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در صد و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در مشهد با بیان اینکه قوانین جدید مالیاتی بر اساس هم فکری دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است، تصریح کرد: دریافت مالیات بصورت هوشمند بر خلاف روش سنتی پیشین به سود فعالان اقتصادی شناسنامه‌دار است و مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با شناسایی مودیان جدید، مبارزه با فرار مالیاتی و تمرکز بیشتر بر دانه درشت‌های مالیاتی توانستیم در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد رشد درآمد‌های مالیاتی در کشور داشته ایم.

دکتر سبحانیان افزود: دولت سیزدهم به طور حتم «هزینه کرد» منابع اخذ شده از قوانین مالیاتی جدید را به مردم گزارش خواهد کرد تا همه بدانند این اقدام چه نقش مهمی در آبادانی کشور داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۶ هزار میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده توسط دولت در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری قرار گرفته است، گفت: در ۴ ماهه امسال هم بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان از عوارض ارزش افزوده برای عمران، آبادانی و توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی در اختیار شهرداران و دهیاران قرار گرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kkipDn