امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

دستاوردهای نظام مالیاتی به «روایت خدمت»

سازمان امور مالیاتی در نمایشگاه روایت خدمت گزارشی از دستاوردهای خود در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی، اقدامات تحولی در زمینه تسهیل امور مودیان، استقرار نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و… ارائه کرده است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نمایشگاه تبیین دستاوردهای دولت مردمی با عنوان «روایت خدمت» به مناسبت هفته دولت از چهارم تا هفتم شهریورماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپاست که در این نمایشگاه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اقدام به ارائه خدمات در عمر دولت سیزدهم کرده‌اند.

سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نمایشگاه گزارشی از دستاوردهای نظام مالیاتی درحوزه های مختلف از جمله رکوردشکنی در تحقق درآمدهای مالیاتی، شناسایی ۲٫۷ میلیون مودی جدید، هوشمندسازی نظام مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و استقرار نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان  ارائه کرده است.

براین اساس، از مهم‌ترین اقدامات تحولی نظام مالیاتی در راستای تسهیل ارائه خدمات به مؤدیان نیز می ‌توان به توسعه پنجره واحد خدمات مالیاتی، ابلاغ الکترونیکی کلیه اوراق مالیاتی، کاهش ۷ درصدی نرخ مالیات اشخاص حقوقی و اعمال نرخ صفر مالیاتی برای انتقال سود تقسیم‌ نشده شرکت‌های بورسی و فرابورسی در راستای کاهش فشار به بخش واقعی اقتصاد، تخصیص عوارض ارزش افزوده به مناطق کمتر توسعه‌یافته، ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مؤدیان اشاره کرد.

همچنین، افزایش ۵۰ درصدی تعداد اظهارنامه ‌های دریافتی، پذیرش حدود ۸۰ درصدی خوداظهاری مؤدیان و قطعی ‌سازی ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار پرونده مالیاتی بدون رسیدگی و تولید اظهارنامه برآوردی برای مؤدیان فاقد اظهارنامه نیز از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مالیات‌ ستانی مبتنی بر داده ‌محوری بوده است.

گفتنی است، بازدید از این نمایشگاه که در سالن های ۸ و ۹ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر شده برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند از بخش های مختلف و فعالیت دستگاه ها و وزارتخانه ها در قالب ۳۱ غرفه بازدید کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jTz6HB