امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزیدگان هفتمین همایش ملی کیفیت معرفی شدند

عزت اله اکبری سالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که ما از تولیدکنندگان حمایت می کنیم گفت: از تولیدکنندگان می خواهیم که بیایند، مشکلاتشان را مطرح کنند تا بتوانیم برای حل آن با وزارتخانه یا هر مسوول دیگری به گفتگو بپردازیم .

به گزارش فراسو؛ هفتمین همایش ملی کیفیت و دریافت بالاترین سطح تندیس زرین کیفیت کشوری (TQM) با هدف بهبود و توسعه مستمر کیفیت در فرآیند‌های سازمانی و شناسایی واحد‌های پیشرو و متعهد به کیفیت در صنایع داخلی و استراتژیک با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان غذا و دارو و سازمان مدیریت صنعتی ایران با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد کشوری و صنعت ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در این همایش حمید محله ای ، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، در بحث خدمات پس از فروش گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان برند به موضوع خدمات پس از فروش به صورت هزینه بر نگاه می کنند.
حمید محله ای افزود: من با اکثریت تولید کنندگان در این خصوص صحبت کردم آنان معتقدند که ۷۰ تا ۸۰ در صد زمان در این بخش صرف می شود که آن را اتلاف وقت و هرینه می دانند.
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت با بیان اینکه باید طوری باشد که تولید کننده برای برند سازی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد گفت: خدمات پس از فروش نباید در هزینه‌های واحدهای تولیدی گنجانده شود و بر عکس باید به عنوان سرمایه‌گذاری به آن توجه شود.
محله ای افزود: خیلی از تولید کنندگان از این خدمات پس از فروش به عنوان فرصت نگاه می کنند، اگر توفیقی باشد باید در این حوزه بیشتر کار کنیم.
وی ادامه داد: در بحث خدمات پس از فروش بر نامه ریزی این بود که چگونه کیفیت خدمات پس از فروش را ارزیابی کنیم تا مصرف کننده وتولید کننده به جایگاه خودشان توجه کنند.
مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، معتقد است که امروز برخلاف گذشته که کیفیت در انحصار برندهای خاص بوده که کیفیت کالاها چندان متفاوت نیست و آنچه تفاوت ایجاد می‌کند نحوه ارائه خدمات، پشتیبانی و حمایت از مصرف‌کننده است؛ در این راستا برندها ی داخلی باید بتوانند با کالاهای خارجی رقابت کنند.
در ادامه مهندس خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با حضور در این همایش با اشاره به اینکه مشتری حق انتخاب دارد و انتخابش بر اساس کیفیت است گفت: کیفیت بالا و قیمت بالا مزیت اقتصادی ایجاد می کند و باعث کسب و کار بهتر می شود.
وی با بیان اینکه ما خودمان عامل اصلی محروم شدن از رشد هستیم گفت: محصول تولید شده باید مشتری پسند باشد و تولید کننده بتواند خدمات اضافه ارائه کند.
خالقی با بیان این سوال که حال باید چه کار کنیم که جلو بیافتیم افزود: باید کیفیت را به خدمت بگیریم تا اقتصاد بتواند توسعه پیدا کند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن به مواد اولیه محصول اشاره کرد و گفت: کیفیت باید در تمام مراحل زنجیره تولید رعایت شود؛ با مواد بی کیفیت نمی توان محصول خوبی تولید کرد، همانطور که نمی توان با گوجه فرنگی بی کیفیت رب با کیفیت تولید کرد و ما در این زمینه مشکل جدی داریم.
خالقی افزود: با حرف زدن نمی شود کیفیت محصول را بالا برد باید خودمان رامعتقد به ایزو ها و استانداردهای داخلی نشان دهیم و قوانین آن را در تولید محصول رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه ما آبروی بعضی از ایزو ها را به دلیل عدم استمرار کیفیت از بین بر ده ایم گفت: ما با گرفتن ایزو و بر چسب بر روی محصولات بدون توجه به احراز آن باعت سلب اعتماد مشتری شده ا یم .این در حالیست که باید این اعتماد وآبرو را به جامعه بر گردانیم.
به اعتقاد خالقی به علت محدویت ها رقیب قدری نداریم و همین عامل باعث عدم رشد ما در بحث کیفیت شده است .
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن در ادامه گفت: تولید کننده باید برای خودش احترام قائل شود و برای مشتری جبران خسارت کند تا این مشکل حل شود.
محمدرضا قادری گرکانی عضو هیات مدیره شرکت پست با حضور در این همایش، درحوزه نو آوری هوشمند و تغییر مدل کسب و کار در کیفیت خدمات شرکت پست کشور با بیان سابقه طولانی خدمت رسانی شرکت پست گفت: امروزه شرکت پست محصولات تجارت الکترونیک را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه چالش اصلی رضایت مشتریست و ما به دنبال افزایش کیفیت هستیم؛ افزود: امروزه مدیریت و تجربه مشتری درفضای مجازی حرف اول را می زند و ممکن هست زحمت سال های یک تولید کننده با نظریک مشتری در فضای مجازی از بین برود.
قادری افزود: امروز ه را ههای مختلف فروش یک محصول مهم تر از تولید با کیفیت آن محصول است.
عضو هیات مدیره شرکت پست  اضافه کرد: شرکت پست با داشتن یک میلیون مشتری مشکل بازاریابی ندارد و چالش اصلی کیفیت نه از بعد رضایتمندی بلکه از نظر اقتصادی حیاتی است.
قادری ، با بیان اینکه تحول دیجیتال انتخاب لوکس نبود بلکه اجبار بود گفت: ما در شرکت ملی پست با کمک استارت تاپ ها و ایجاد پلتفر های جدید صندوق های هوشمند ایجاد کردیم که در غیاب مشتری محصول به صندوق هوشمند آن تحول داده شود.
وی، همچنین یاد آوردشد که با ایجاد پلتفرم های جدید تمام مراحل ارسال بسته از لحظه تحویل تا رسیدن به مقصد توسط مشتری قابل رصد هست.
قادری افزود: هم اکنون اضافه شدن سرویس ها بر روی نو آوری شرکت پست در تهران به صورت پایلوت اجرا می شود .
محسن حجازیان  عضو بین المللی انجمن مدیریت آمریکا و عضو انجمن آینده نگری ایران و عضو شورای راهبردی بنیاد در این همایش در خصوص هوش مصنوعی با مطرح کردن  این سوال که در کجای تاریخ ایستاده ایم؟چه تحولی در پیش روی کسب و کار ها هست و چگونه خودمان را برای دنیای جدید آماده کنیم افزود: تا ۲۰۲۰ ما یک میلیارد مشتری سالمند ۱۰ میلیارد مشتریان همراه با گوشی و به بیش از ۵۰ در صد آب و غذا بیشتر نیاز خواهیم داشت.
وی گفت : بحث انرژی کاملا تغییر خواهد کرد وتعاملات ما بیشتر و تجارت ۵ در صد بزرگتر خواهد شد.
حجازیان، با اعتقاد با اینکه شرکت ها برای اینکه دچار فرسودگی و مرگ نشوند بایدبروز رسانی شوند گفت: دنیا در حال تغییر است باید این مساله را جدی بگیریم چرا که هوش مصنوعی دنیای ما را تصرف خواهد کرد.
همچنین در این همایش ، دکتر عزت اله اکبری سالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکیدبر اینکه ما از تولیدکنندگان حمایت می کنیم گفت: ازتولیدکنندگان می خواهیم که بیایند، مشکلاتشان را مطرح کنند تا بتوانیم برای حل آن با وزارتخانه یا هر مسوول دیگری به گفتگو بپردازیم.
این همایش با هدف ارزیابی شرکت‌ها و صنایع مختلف در سطح کشور برنامه‌ریزی شد و دستیابی به نتایج متوازن پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد شراکت، مسئولیت پذیری برای آینده ای پایدار و ارزش یابی برای ذینفعان از مهم‌ترین نکات هفتمین همایش ملی کیفیت شمرده می شود.
هفتمین همایش ملی کیفیت با هدف نهادینه کردن بهبود مستمر کیفیت در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که بیش از ۳۰۰ شرکت از صنایع مختلف در سطح بالا مورد ارزیابی قرار گرفتند.
گقتنی است ؛ هفتمین همایش ملی کیفیت از سوی انجمن حامیان استاندارد کیفیت و شرکت صدرا بر گزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ugwm4O