امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

اعطای موافقت‌نامه اصولی به صندوق بازنشستگی تکمیلی صبا تامین

همزمان با هفته دولت به منظور توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی از سه صندوق بازنشستگی تکمیلی در سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

به گزارش فراسو به نقل از شستا رسانه، همزمان با هفته دولت، روز چهارشنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ از سه صندوق بازنشستگی تکمیلی با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، مدیرعامل اعضای شورای عالی بورس، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان بورس، مدیران عامل ارکان بازار سرمایه و سایر مسئولان مربوطه رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی و اعطای موافقت‌نامه اصولی به صبا تأمین، تأمین سرمایه خلیج‌فارس و کارگزاری مفید گفت: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی با توجه به نیاز به آینده‌نگری برای کارکنان در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از سود آن بهره‌مند شوند.

سید صولت مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از خدمات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ امید به زندگی است، ادامه داد: متوسط نرخ امید به زندگی اول انقلاب، بین ۵۰ تا ۵۵ سال بود اما با اقداماتی که نظام انجام داده اکنون بر اساس گزارش ها به ۷۷ سال رسیده است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی یک صندوق بین نسلی هستند، افزود: این صندوق‌ها تدبیری را برای زندگی آبرومندانه فراهم کرده‌اند اما کافی نیستند، به سبب آن که در نظام جمهوری اسلامی ایران مراودات زیاد است و هزینه‌ها بالاست می‌طلبد تا کار مناسبی را برای این امر انجام دهد.

وزیر تعاون تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی با توجه به نیاز به آینده‌نگری برای کارکنان در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از سود آن بهره‌مند شوند. هرچه قدر شخص سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از آن بهره ببرد. اشخاص پس از بازنشستگی هم می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و وارثان نیز می‌توانند از آن بهره گیرند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rfDbpM