امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

استفاده از شیوه دانش بنیان ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، توان و ظرفیت شرکت‌های دانش ‌بنیان ارزیابی و مورد استفاده قرار گرفته است و با کمک آن‌ها به شفافیت و عدالت مالیاتی نزدیک ‌تر شده ‌ایم.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این سازمان بنا دارد تا با استفاده از شیوه شرکت‌های دانش ‌بنیان برای مسدودسازی فرارهای مالیاتی بتواند مالیات ستانی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ایجاد عدالت مالیاتی را محقق کند.

وی با بیان اینکه بستر قانونی برای همکاری میان سازمان امور مالیاتی با شرکت‌های دانش ‌بنیان فراهم است، گفت: طبق آئین ‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم، شرایط برای همکاری سازمان با دانش ‌بنیان ‌ها مهیاست. بنابراین شرکت‌های دانش ‌بنیان بخش خصوصی می ‌توانند برای تحلیل و فرآوری داده‌ ها با سازمان امور مالیاتی همکاری نمایند.

موحدی بکنظر افزود: سازمان امور مالیاتی کشور برای همکاری با شرکت‌های دانش ‌بنیان اقدام به نیازسنجی در زمینه تکنولوژی‌های مورد نظر برای تحقق شفافیت و عدالت مالیاتی کرده است. شرکت‌های دانش‌ بنیان فعال در حوزه ‌های مورد تقاضای سازمان امور مالیاتی می ‌توانند ظرفیت‌های خود را عرضه کرده و فضای مناسب برای همکاری را ایجاد کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر از پتانسیل این شرکت‌ها برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی استفاده می‌کنیم، ولی لازم است بتوانیم تعاملات با دانش ‌بنیان ‌ها را در حوزه‌ های دیگر نیز گسترش دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RsFb5B