امروز یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳

اتصال ۱۱ میلیون پایانه به پرونده مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌ های فروشگاهی

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برخی مزیت های قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان گفت: در راستای اجرای این قانون، تاکنون ۱۱ میلیون پایانه به پرونده مالیاتی متصل شدند.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور بهره ‌برداری از سامانه مؤدیان را یکی از مؤثرترین مؤلفه ‌های هوشمندسازی نظام مالیاتی خواند و بیان داشت: از سال ۱۴۰۱ سامانه مؤدیان راه‌ اندازی و بسترهای ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سازمان فراهم شده است و به موجب آن، مالیات مؤدیان منطبق با درآمد و رویدادهای مالی واقعی مؤدیان و در چارچوب صورتحساب‌های الکترونیکی محاسبه و اعلام می‌ شود.

سرپرست مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی ضمن اشاره به اجرای  کامل برخی از مواد قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: در اجرای ماده ۱۱ این قانون، ساماندهی کارتخوان‏های بانکی، با همکاری بانک مرکزی انجام شده و تاکنون حدود ۱۹ میلیون کارتخوان بانکی ساماندهی شدند.

موحدی بکنظر با اشاره به آخرین وضعیت آماری سامانه مؤدیان بیان داشت: تاکنون بیش از ۸۲ میلیون صورتحساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان ارسال شده است که از این تعداد، بیش از ۵۷ میلیون صورتحساب توسط مؤدیان به طور مستقیم، حدود ۲۵ میلیون صورتحساب با واسطه شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی و نزدیک به دو هزار صورتحساب نیز از طریق سامانه ‌های دولتی ارسال شده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه قانون پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان با قوت در حال اجرا است، گفت: از دو نسخه جدید سامانه مودیان به زودی رونمایی خواهد شد.

موحدی بکنظر به آخرین وضعیت سامانه مودیان هم اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۲ میلیون کارپوشه برای مودیان تعریف شده است که بیش از ۱۱ میلیون کارپوشه برای اشخاص حقیقی و حدود ۷۰۰ هزار کارپوشه برای اشخاص حقوقی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/OROXwf