امروز شنبه، ۳ آذر ۱۴۰۳

بیمه ایران ریشه خود را در شفافیت و مشتری مداری دارد

شرکت بیمه ایران که اسم و رسم خود را از نام پرآوازه کشور ایران وام گرفته از سال ۱۳۱۴ تا کنون با توجه به تعداد شعب، انبوه بیمه‌گذاران، خسارت پرداختی و خدمات ارائه شده نقطه اتکایی صنعت بیمه بوده است.

به گزارش فراسو، این شرکت بیمه‌ای صاحب نام در دوره مدیریت جدید با اقداماتی چون توقف رشد زیان انباشته، افزایش توانگری مالی، راه اندازی بیش از ۲۷ داشبورد مدیریتی، کاهش زمان پرداخت خسارت به کمتر از ۵ روز ، راه اندازی سامانه مغایرت‌گیری اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی، سامانه نظر سنجی و پاسخگویی ۲۴ ساعته و سامانه یگپارچه بیمه‌گری توانسته در آسمان صنعت بیمه بیش از سایر رقبای خود نقش آفرینی کرده و دست آوردهای ارزنده ای را رقم زند.

شفافیتی به رنگ اتاق شیشه‌ای
اقدامات صورت گرفته توسط تیم مدیریتی بیمه ایران، بیش از هر دستاوردی بر محور شفافیت استوار بوده و موفقیت حاصله از آن تا جای است که به تعبیر حسن شریفی مدیرعامل و رییس هیات مدیره “شفافیت عملیات بیمه‌گری و امور مالی به گونه‌‌ای است که در اتاق شیشه ای قرار داریم”.
اعتقاد به این که شفافیت به عنوان رویکرد و سیاست اصلی باید در صدر منشور فعالیت‌های این شرکت قرار گیرد مدیران را بر آن داشت تا با راه اندازی سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی، داشبوردهای مدیریتی و البته انتشار صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ موفقیت‌های قابل توجهی را در این زمینه رقم زنند.
در این باره سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران تفسیر قابل تاملی از شفاف سازی اطلاعات و اشتراک گذاری آن با مشتریان برای ارتقای کیفی خدمات داشته و می‌گوید: در دنیای جدید مخاطبین برای انتخاب بیمه‌گر، فقط به بزرگی، املاک و داریی‌های شرکت ها توجه ندارند و ملاک انتخاب بیمه‌گر شفافیت عملکرد شرکت‌ها است و راه اندازی سامانه رفع مغایرت‌ها، اقدام ارزنده‌ای برای شناسایی و ارسال به‌موقع اطلاعات و در نتیجه شفاف سازی و جلب اعتماد مشتریان و ذینفعان شده و اشتراک گذاری این موضوع با مخاطبان شرکت از طریق باشگاه مشتریان و یا سایر راه‌های ارتباطی، منجر به افزایش اعتماد مردم و توسعه بازاریابی در بیمه ایران خواهد شد.”

سامانه سامان دهنده
یکی از گام های برداشته شده برای شفافیت همانگونه که اشاره شد سامانه مغایرت گیری اطلاعات ارسالی شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی است، سامانه ای برای نظارت بر ارسال اطلاعات بیمه‌گری به سنهاب، دریافت صورت حساب های اتکایی بیمه مرکزی، ثبت و صدور اسناد اتکایی در سامانه راهکاران است که با کنترل و نظارت سیستمی بر ارسال اطلاعات ارسالی به بیمه مرکزی به واسطه کد یکتا و دریافت اطلاعات صورت حساب های تایید شده بیمه مرکزی و مقایسه اطلاعات تجمیعی شرکت و صورت حساب های اتکایی دریافتی از بیمه مرکزی و نمایش مغایرت ها به صورت کلی و جزیی می تواند این مغایرت ها را در پایان هر ماه استخراج کند.

۲۷ داشبورد با نمره ۲۰
سکان هدایت بیمه ایران با بهره گیری از ۲۷ داشبورد مدیریتی از امواج بازار بیمه با آرامش و شفایت بیشتری در حال عبور است. مدیران این شرکت با استفاده از نمودارها و اطلاعاتی که این داشبوردها در اختیار آنها قرار می‌دهد، می‌توانند برای بهبود عملکرد سازمان اقدام کنند که افزایش سود و تولید از آن دسته است.
بکارگیری این داشبوردها ، علاوه بر اصلاح فرآیندهای تجاری، مالی و بیمه‌گری، گامی بلند برای شفافیت عملکرد و تسهیل در دسترسی شفاف نهادهای نظارتی بر اطلاعات وعملکرد بخش های مختلف محسوب می شود.
داشبورد های مدیریتی به عنوان ابزاری جدید و نوآورانه ، مزیت رقابتی زیادی برای بیمه ایران ایجاد کرده و بطور ویژه و خاصی، موجب چابکی در تصمیم گیری‌ها و فعالیت های شرکت شده است.
این داشبورد ها به عنوان یک نیاز ضروری ، ابزار مناسبی برای پیگیری، ردیابی، تجزیه و تحلیل استخراج و ارائه انواع گزارش‌ها در قالب گرافیکی و تحلیلی هستند به همین جهت باید مورد توجه جدی و استفاده همه مدیران ارشد شرکت و تصمیم گیران قرار گیرد.
تحلیل دقیق و سریع داده‌ها، بهبود تصمیم‌گیری، پویایی و افزایش رقابت‌پذیری به عنوان نتیجه داشبوردها مورد توجه حسن شریفی مدیر عامل بیمه ایران بوده و از این رو خطاب به مدیران تاکید داشته: داده‌‍‌های حاصل شده از داشبورد های هوش تجاری در زمینه فعالیت های بیمه‌گری و غیر بیمه‌گری به مدیران بیمه ایران، این امکان را خواهد داد تا عملکرد شرکت را به صورت زمانبندی شده و در بازده تاریخی مد نظر خود بنا به نیاز های مورد نظر مشاهده کنند و با تحلیل داده‌های مختلف، موجب بهبود عملکرد شرکت در زمینه های مختلف شوند همچنین با توجه به پویایی و به روز رسانی این داشبوردها ،داده‌های جدید همواره در دسترس بوده و این موضوع قدرت رقابت پذیری را افزایش خواهد داد”.در حال حاضر، تعداد داشبوردهای راه اندازی شده در بیمه ایران به بیش از ۲۷ داشبورد و تعداد کاربران آن نیز ، در سراسر کشور به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است و بصورت عملی، این امکان برای هر مدیریت و شعبه فراهم شده که برخط و لحظه‌ای به اطلاعات مورد نیاز خود برای به دست آوردن گزارش عملکرد و بررسی آن دسترسی پیدا کند.
داشبورد آتشسوزی، مسئولیت، عمر، مهندسی، انرژی، حوادث حمل کالا، ثالث، بدنه، درمان، روزانه مدیریتی، تحلیل مالی، بدهکاران مالی، بدهکاران، میز خدمت، منابع انسانی، پایش کاربران، رتبه بندی نمایندگان، نظارت، معوق، اتکایی، ریکاوری و بهره وری از جمله داشبوردهای موجود بیمه ایران هستند./باشگاه بیمه گران

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yuRJA9