امروز سه شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳

وزیر صمت: مصرف برق صنایع ثروت‌آفرین تا ۶۰ هزار مگاوات به ساعات کم‌مصرف منتقل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مصرف برق صنایع به ویژه واحدهای تولیدی ثروت‌آفرین، با هدف افزایش بهره‌وری، به ساعات کم‌مصرف و روزهای تعطیل انتقال یابد که در این صورت امکان بهره‌مندی تا ۶۰ هزار مگاوات از برق نیز میسر است.

به گزارش فراسو، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در آیین بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری در سمنان افزود: نبود تعادل در مصرف برق در برخی ساعات عامل ناترازی برق است. تمام واحدهایی که از برق مصرفی بیشترین بهره را دارند، با تشویق ترغیب خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید تولید و مصارفی که ثروت ‌ساز است در ساعاتی استفاده شود که برق تولید می شود ولی مصرفی برای آن وجود دارد.

وی بیان کرد: مصرف برق از ۳۰ تا ۴۰ هزار مگاوات به ۵۰ تا ۶۰ هزار مگاوات در ساعات کم‌مصرف برای صنایع برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شود.

علی آبادی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه، کشور دچار کمبود نشد و حتی صادرات هم تقویت شد، بیان کرد: سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی سوخت با راه‌اندازی و بهره‌برداری از تمام مراحل نیروگاه‌ها محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: وجود ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه ایران در دنیا در نوع خود بی‌نظیر است، اما برق در برخی مواقع با ناترازی مواجه است.

علی‌آبادی تصریح کرد: تولید برق کشور اکنون کمتر از ۴۰۰ مگاوات بر ساعت است و می‌توان تولید را تا بیش از ۵۰۰ مگاوات بر ساعت رساند.

مصرف برق صنایع ثروت‌آفرین می‌تواند تا ۶۰ هزار مگاوات به ساعات کم‌مصرف منتقل شود

سهم صنعت استان سمنان از برق و آب افزایش یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سمنان استان خشک و کم‌آب است و هر صنعتی برای ارتقای بهره‌وری کمک کند، توسط وزارت صمت حمایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم صنعت از انرژی های برق و آب در استان سمنان تنها سه درصد و اندک است و باید افزایش یابد، افزود: باید از محل صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری مشوق برای بهبود اوضاع در نظر گرفته شود.

استاندار سمنان در این آیین افزود: به زودی سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در پیش است.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد.

ظرفیت و توان نیروگاه شهید باکری سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باکری در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان – دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید.

این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.
وزیر صمت پیش از این آیین، با حضور در شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان، از منطقه ویژه اقتصادی و چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد و در نشستی با فعالان اقتصادی و مسوولان حضور یافت.
شهرستان سمنان با نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرک صنعتی کشور را از لحاظ وسعت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آبادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ckyT25