امروز شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳

وزیر تعاون: خبرنگاران باید در مسیر پاسداشت قلم، جهاد تبیین و رعایت حقوق مردم گام بردارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با روز خبرنگار گفت: خبرنگاران باید در مسیر پاسداشت قلم و در دفاع از کیان جمهوری اسلامی، جهاد تبیین و رعایت حقوق مردم گام بردارند و امیدوارم در این عرصه موفق باشند.

به گزارش فراسو،«سیدصولت مرتضوی» ظهر امروز، چهارشنبه ۱۸ مردادماه در نشست صمیمانه با جمعی از اصحاب رسانه و آیین نکوداشت و تجلیل از خبرنگاران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در مجموعه فرهنگی‌ورزشی تلاش برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد و خاطره خون‌نگار شهید محمود صارمی و شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

وی تأکید کرد: خبرنگاران باید بتوانند در راستای احیای فرایض الهی قلم بزنند و در این حوزه گام بردارند.

مرتضوی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری جنگ حاکم بر جهان، جنگ رسانه‌ای است و با این توصیف خبرنگاران در کسوت دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های این مرز و بوم، فرهنگ و اجتماع فعالیت دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین، مأموریت همه ما است که در این راستا باید در اعتلای آرمان‌های الهی از این جهاد استفاده کنیم.

وی همچنین تأکید کرد: عشق به وطن‌دوستی این مرز و بوم، تعصب ایرانی و تعهد انقلابی‌داشتن در چارچوب جهاد تبیین قرار دارد.

مرتضوی اظهار داشت: اگرچه ۱۷ مرداد‌ماه به‌صورت نمادین روز خبرنگار شناخته می‌شود اما به واسطه تلاش و کوشش دائمی این قشر، همه روزها را باید روز خبرنگار دانست.

وی معتقد است: شغل خبرنگاری با تمام مشاغل متفاوت است و افراد فعال در این عرصه، دغدغه‌مند درد جامعه هستند.

وزیر کار اظهار امیدواری کرد: خداوند توفیق خدمت مضاعف به خبرنگاران و توفیق درک شرایط فعالان این حوزه را به ما عطا فرماید.

تلاش وزارت کار در تسهیل امور خبرنگاران

«مهدی رضوی‌کیا» رئیس مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: ۱۷ مرداد‌ماه را به‌واسطه شهادت مظلومانه خبرنگار شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۷ و در محل کنسولگری کشورمان در شهر مزارشریف افغانستان، روز خبرنگار نامیده‌اند و این شهید را باید نماد کار سخت، تلاش و ایثار در حوزه رسانه دانست.

وی خاطرنشان ساخت: در مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت کار تلاش می‌شود تا امور مرتبط با حوزه فعالیت رسانه‌ها تسهیل شود.

در پایان این نشست صمیمانه، از پوستر «نخستین جشنواره رسانه‌ای کارساز» با محورهای اشتغال، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روابط کار در قالب‌های مختلف گزارش، خبر، عکس و فیلم رونمایی شد.
نخستین جشنواره رسانه‌ای کارساز در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/R5D2Mm